افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی آلت کوین ها، بیت کوین به ۶۵ هزار دلار سقوط کرد

اقتصاددان برجسته پیش بینی های سهام، از جمله قیمت بیت کوین در پایان سال
بازدید 9
۰

افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی آلت کوین ها، بیت کوین به ۶۵ هزار دلار سقوط کرد

به گزارش زوم ارز، آنچه که به نظر می‌رسید برای دارایی‌های کریپتو با کاهش داده‌های تورم مثبت باشد، به هفته‌ای ناخوشایند تبدیل شد و بیت کوین (BTC) در روز جمعه به پایین‌ترین قیمت خود در چهار هفته اخیر رسید.

بیت کوین در طول یک ساعت بیش از ۲ درصد افت کرد و از محدوده ۶۷ هزار دلاری به ۶۵,۱۰۰ دلار در جلسه معاملاتی ایالات متحده رسید. این کریپتوکارنسی پیشرو در هفت روز گذشته ۷.۵ درصد کاهش داشت.

کریپتوکارنسی‌های کوچکتر حتی با کاهش بیشتری مواجه شدند، به طوری که شاخص CoinDesk 20 در بازار گسترده تقریباً ۱۲ درصد در هفته کاهش یافت. اتر (ETH) به ۳۴۰۰ دلار کاهش یافت و بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد، در حالی که توکن‌های بومی شبکه‌های لایه ۱ مانند سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX)، کاردانو (ADA) و نیر (NEAR) با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مواجه شدند، طبق داده‌های CoinGecko.

شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد:

داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که سقوط سریع نزدیک به ۱۸۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی مشتقات اهرمی را در تمام دارایی‌های کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته منحل کرد، که بیشتر این موقعیت‌ها روی قیمت‌های بالاتر شرط بسته بودند. رکود این هفته در مجموع بیش از ۸۷۰ میلیون دلار نقدینگی داشت که اهرم مازاد را از بازارها خارج کرد.

تحلیلگران و بسیاری از فعالان بازار همین چند روز پیش پیش‌بینی کرده بودند که بیت کوین به رکوردهای جدیدی صعود کند، که با کاهش سرعت تورم و داده‌های اقتصادی ملایم‌تر پشتیبانی می‌شد، اما تلاش‌ها برای افزایش سریع به فروش رفت و بیت کوین در یک محدوده جانبی گیر افتاد.

فدرال رزرو این چهارشنبه تنها یک کاهش نرخ بهره را برای سال جاری پیش‌بینی کرد، کمتر از پیش‌بینی قبلی بانک مرکزی، که امید سرمایه‌گذاران برای سیاست‌های پولی ضعیف‌تر در تابستان امسال را کاهش داد. بلاتکلیفی سیاسی در اروپا با برگزاری انتخابات زودهنگام در فرانسه، شاخص دلار آمریکا (DXY) را در برابر سایر ارزهای اصلی به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رساند و بر بیت کوین فشار وارد کرد.

۱۰X Research خاطرنشان کرد که بیت کوین همچنین با افزایش فروش از سوی ماینرها و کسب سود از دارندگان طولانی‌مدت در نزدیکی منطقه ۷۰ هزار دلاری دست و پنجه نرم کرد که بر بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت.

منبع: coindesk.com


اشتراک گذاری

نوشته شده توسط:

میرزایی

میرزایی هستم دانشجوی رشته کامپیوتر علاقمند به ارزهای دیجیتال و تکنولوژی

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها