استقبال از بازی Web3 از شک و تردید به اشتیاق تغییر می کند
به گزارش زوم ارز،با توجه به نظرسنجی انجام شده بر روی پلتفورم توزیع بازیهای PC Web3 Ultra، ۴۶ درصد از گیمرهای سنتی رایانه شخصی با اشتیاق به بازیهای بلاک چین میپردازند. این نتیجه نشان دهنده یک تغییر محتمل در دیدگاه گیمرهای سنتی نسبت به صنعت بازی بلاک چین است. دان نوربری، رئیس استودیو Shrapnel، در یک گفتگو با Crypto Briefing در این زمینه صحبت کرده است.
نوربری اعلام کرد که در طول کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) امسال، که برای سومین بار در این رویداد شرکت کرده است، شاهد تغییراتی در جامعه بازی خواهد بود. وی که عضو تیم Shrapnel است، افزود که GDC برایشان “یک معیار برای درک احساسات مختلف در جامعه توسعه بازی” است، زیرا احساسات گیمرها همواره یکنواخت نیستند.
“سه سال قبل، هنگامی که ما آغاز Shrapnel را فرمودیم، حالتی از جسجور بود، یک گونه از جستجو در مورد همان مسئله بلاکچین. و توسعهدهندگان احساس مخالفت با نیازهای مصرفکننده نکردند، آنها به کامل بی طرفی مشغول بودند،” به اشتراک گذراند Norbury.
زمانی که بازیهای بلاک چین وارد صنعت بازی شدند، احساسات ما نسبت به زمان تغییر کرد. افراد شروع به سؤال کردن از خود کردند که چرا از این روش همیشه برای انجام کارها استفاده نکردهایم؟ به نقل از نوربری.
من میتوانم بگویم که [این تغییر] یک سال پیش رخ داد، هنگامی که ما با یک MVP به نام MPX، یک آزمایش چند نفره، آمدیم و یک دمو پشت درهای بسته انجام دادیم که در آن تمام هفته افراد را دعوت میکردیم. و به طور گستردهای بیش از حد اشتراک داشت. و در آن زمان، افرادی که با آنها صحبت میکردیم به صحبتهایی روی آوردند که چگونه میخواهیم این مشکلات را حل کنیم که مشکلات بسیار معمولی توسعهدهنده بازی هستند، مانند «چگونه میخواهیم از تقلب جلوگیری کنیم؟» رئیس استودیو Shrapnel.
علاوه بر این، سازندگان بازیهای جریان اصلی، مانند بازی تیراندازی اول شخص چند نفره Valorant، شروع به بحث در مورد جنبههای بیشتری از بازی کردند. آنها به جای پرسیدن سؤالات در مورد بلاکچین یا اقتصادهای توکن، تاکید بر جذب کردن نگرش توسعهدهندگان بازیها قرار دادند.
در این نسخه از رویداد، نوربری به شوخی اظهار داشت که تیم شرپنل به صورت تقریبی به “تعداد زیادی پرنده” نیاز داشت، زیرا علاقه شرکتکنندگان به بازی در اینجا بیشتر از هر زمان دیگری بوده است.
همه مایل بودند در مورد روش انجام کاری که مشغول به انجام آن بودیم، با ما گفتگو کنند. آنها علاقهمند بودند که چگونه میتوانند وارد این حوزه شوند، چگونه میتوانند از برخی مشکلات پیش آمده جلوگیری کنند و چگونه میتوانند ساختار و پایههای شرکتمان را برپا کنند. من قادر نبودم که سه قدم جلوتر بروم بدون اینکه کسی فکر کند درگیر شده و بزرگترین درسها را دریافت کند.
نوربری بیان کرد که در مقایسه با نسخههای قبلی، گیمرها در جریان GDC امسال فرصت خواهند داشت تا تجربه کنند که گیمرهای Web3 از طریق Shrapnel چقدر سرگرمکننده و پر انرژی میباشند.
از Web2 به Web3
دان نوربری و اکثر افراد گروه Shrapnel دارای تجربه وسیعی در زمینه بازی های وب ۲ هستند و در پروژه های معروفی مانند Bioshock Infinite فعالیت دارند. در یک گفتگو در مورد کریپتو بریفینگ، او بیان کرد که تفاوت اساسی بین این جهانهای بازی در این است که Web3 بیشتر درباره مالکیت، اقتصاد پایدار، امکان حمل و نقل و همکاری فعال است.
به علاوه، زیرا وب ۳ در مورد انتقال مالکیت داراییها به بازیکنان صحبت میکند، نیاز به داشتن دانش ویژه و مواضع ثابت در اقتصاد بازار را دارد. اکنون لازم است تا به موضوعی فکر کنید که عرضه آن محدود باشد، صحیح است؟ البته هرگز نیازی نیست که بطور غیرقابل تصوری فقیر شوید، اما باید از پیامدهای احتمالی آگاه باشید.
Web3 و esports با هم
بخش رقابتی اسپرتهای الکترونیکی (Esports) از صنعت بازی، امروزه یک بخش حیاتی از اکوسیستم بازیها است. به تحلیلهای شرکت Statista اعتقاد داریم که این صنعت امسال به درآمدی بالغ بر ۴.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. یکی از آخرین تحولات مهم، جذابیت سرمایهگذاری ۱۲۰ میلیون دلاری از سوی عربستان سعودی برای تقویت هر دو بخش ورزشهای الکترونیکی و بازیها در این کشور بود.
شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد: |
«این تنها یک چالش مدل کسب و کار نیست. باور دارم که علاقهمندی، علایق مردم و تمایل آنان به پرداخت برای شرکت در یک رویداد یا تماشای یک موضوع وجود دارد. […] من فکر میکنم که Web3، بهویژه در حوزه ورزشهای الکترونیکی، بازاری منحصر به فرد فراهم میکند که ورزشهای الکترونیکی را برای مردمی بیشتر دسترسیپذیر میسازد، برخلاف رویدادهای LAN یا لیگهای بزرگ مانند Overwatch که برای شرکت در آنها شما مجبور بودید مبالغ زیادی پرداخت کنید. این ورودیهای عظیم تنها برای این است که سازمان شما بخشی از آن باشد.»
همچنین، نوربری اصناف وضعیت بازی را در فضای وب ۳ برجسته می کند، که او آنها را به عنوان «شبکههای انسانی که پیش از این با یکدیگر در تعامل بوده و دارای علایق مشابه در حوزههای مختلف هستند» توصیف میکند.
“بعضی از افراد در این گروه به عنوان بازیکنان شناخته میشوند، در حالی که برخی دیگر به عنوان مروجها فعالیت میکنند. اکثر مردم به نظر میرسد که به طور عمده به جنبه مالی این گروه توجه میکنند، این درست است؟ با این حال، اگر با دقت به آنها نگاه کنید، خواهید دید که شکلی متفاوت از آنچه که از یک مروج مسابقات یا یک سازمان مشابه انتظار دارید، در آنها حضور دارد.”
به همین دلیل، ارتباط بین بازیهای وب ۳ و ورزشهای الکترونیکی با دیدگاه نوربری به عنوان یک ارزش دوسویه، به چشم میخورد، زیرا ساختار هر دو صنعت به یکدیگر کمک میکند.
«اصناف مرتبط با Web3 دارند به دنبال انجام فعالیتی نمیگردند که فقط از منظر تجاری مورد نظر باشد. آنها در حال ساختن یک برند، ترویج محتوا و ایجاد ارتباطات اجتماعی هستند. به نظر من، این رویکرد است که در نهایت به ایجاد موفقیت بیشتر در فضای Web3 منجر خواهد شد.»
منبع: cryptobriefing.com
نظرات کاربران