تلاش ها برای جذاب کردن بازی های web3

یک اکوسیستم سودمند، اشتیاق کسب درآمد را در web3 امکان پذیر می کند
بازدید 32
۰

تلاش ها برای جذاب کردن بازی های web3

به گزارش زوم ارز، بر اساس گزارش جدید DappRadar با عنوان “وضعیت صنعت Dapp Q1 2024″، اپلیکیشن های بلاکچین در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ کنترل توانستند تا ۳۰ درصد از فعالیت های زنجیره ای را به خود اختصاص دهند. این گزارش نشان می دهد که در این بازه زمانی متوسط روزانه ۲.۱ میلیون کیف پول فعال بوده‌اند.

تسلط بر فعالیت‌های بازی در بلاک‌چین می‌تواند به این معنی باشد که انتظارات تحلیل‌گران درباره بازی‌های Web3 که بتمرکزند بر سرگرمی، برآورده شود. MetalCore یک بازی تیراندازی بلاک‌چین از این دسته عناوین جدید است که متمرکز بر گیم‌پلی سرگرم‌کننده و در آزمایش بتای دوم خود با موفقیت آشنا شده است.

“تعداد بازیکنان واقعا بیشتر از آنچه که ما پیش‌بینی کرده بودیم است. برنامه‌ریزی ما برای صد تا یک هزار بازیکن بود، اما با نزدیک به نه هزار بازیکن و حدود یک هزار و پانصد تا دو هزار کاربر فعال روزانه روبرو شدیم. در هر زمان مشخص، تعدادی بین سیصد تا چهارصد بازیکن همزمان حضور دارند که برای بازی‌هایی که ارائه آنها به صورت رایگان نیست، این تعداد بسیار مناسب است. بهتر است که در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید و کلیدها را دریافت کنید.”

نیکولایدس اعلام کرد که دومین آزمایش بتای بسته MetalCore در تاریخ ۱۶ مه به پایان می رسد. این آزمایش بعد از یک دوره دو هفته‌ای که اصولاً برای آزمون اقتصاد بازی و بررسی مشکلات استفاده می شود، برگزار شد. از آنجایی که این آزمایشات بدون حضور تمامی بازیکنان انجام می شوند، حفظ حضور بازیکنان امری دشوار است. به همین دلیل، اعضای تیم MetalCore از تعداد زیادی بازیکن که حداکثر ۵۰ ساعت هفتگی را به بازی اختصاص داده اند، تحت تاثیر قرار گرفته اند.

با این وجود، تبدیل یک بازی بلاک چین به یک تجربه سرگرم‌کننده کاری آسان نیست، بخصوص زیرا بیشتر تیم‌های پشت عناوین جدید Web3 از نوع کلاسیک بازی‌ها هستند و باید با استانداردهای جدید سازگار شوند.

“صنعت وب ۳ هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و به همین دلیل دشوار است تا بفهمیم چه مواردی صحیح هستند. این امر منجر به تغییر مسیرهای بیشتری نسبت به Web2 خواهد شد. تغییر مسیرها از منظر کسب و کار، معمولاً الزامی نیست که در Web2 انجام داده باشید. بیشتر به فکرکردن می‌پردازد: چه نوع بازی انجام خواهیم داد، آیا این یک بازی حق‌پردازانه است یا رایگان، یا آن را به صورت پکیج یا به هر شکل دیگری برای فروش گذاشت. هر چهارن داده معمولاً نیازی به تغییر کامل فرآیند توسعه خود نخواهند داشت.”

با این وجود، در Web3 باید به جوانب بیشتری توجه کرد. به طور مثال، انتخاب یک بلاک چین مناسب برای انتقال دارایی‌های دیجیتال و تصمیم‌گیری در مورد ارتباط با توکن‌ها از جمله مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. به عبارتی، همه این تصمیم‌ها بر پایه زیرساخت فناوری موجود و توانمندی‌های تیم تأثیرگذار هستند. همانطور که مدیر ارشد فناوری MetalCore به آن اشاره کرد، این موارد بسیار مهم بوده و باید با دقت بررسی شوند.

شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد:

می‌توانیم این افراد را بهبود بخشیم؟ آیا ویژگی‌هایی وجود دارد که بتوانیم به صورت مقرون به صرفه آن‌ها را بهبود دهیم و بازیکنان آن‌ها را پیشرفت دهیم؟ آیا این کار ارزانی خواهد بود؟ این مسائل ساده به نظر می‌رسند، اما از نگاه تجاری، باید بپرسیم که زمان مناسب برای عرضه در بازار چه زمانی است؟ به عنوان مثال، زمان مناسب برای عرضه توکن چه زمانی است؟ با چه نفری همکاری کنیم؟ تمام این تصمیم‌ها چالش‌های بسیار دشواری را ایجاد می‌کنند که باید علاوه بر توسعه بازی، برخوردهای درستی داشته باشیم تا بتوانیم از تجربه خود بهترین استفاده را ببریم.

بازی MetalCore یک بازی تیراندازی چند نفره است که برخاسته از عناوین محبوبی مانند Titanfall و Destiny است. در این بازی، بازیکنان قادرند به ماموریت ها مختلف بروند، از انواع وسایل نقلیه جنگی استفاده کنند و با هیولاهای بیگانه به نبرد بپردازند. برطبق اظهارات نیکولایدس، تصمیم برای توسعه یک بازی چند نفره آنلاین در ارتباط با “DNA شرکت” بود، اما این پروژه خارج از Web3 آغاز شده است.

ما ابتدا به عنوان یک بازی واقعیت مجازی به نام World of Mechs برای Quest 2 شروع کردیم. فرآیند توسعه این بازی برای ما بسیار جذاب بود، زیرا بنیانگذار ما دارای تجربه طولانی در توسعه بازی‌های مکانیکی بود. با داشتن پایه‌ای قوی برای مبارزات مکانیکی، ما بر آن افتادیم که چگونه می‌توانیم این تجربه را در یک بازی کامپیوتری بزرگتر بازتر واقعیت مجازی ارائه دهیم. ابتدا شک و تردیدی در برنامه‌ریزی انجام این پروژه وجود داشت اما با گذشت زمان و پیشرفت کار، از توانمندی و امکانات موجود مطمئن‌تر شدیم.

انتقال به وب۳ انتخاب منطقی بود زیرا این تیم توانایی ایجاد یک عنوان بلاکچینی جدید را دارد به جای اینکه فقط تلاش کند یک بازی را به وب۳ منتقل کند. پس از این تصمیم، نیکولایدس توضیح داد که آزادسازی بازی مرحله بعدی منطقی بود زیرا تیم ترجیح داد بازی را با NFT های گران‌قیمت نگه ندارد و به بازیکنان این فرصت را بدهد تا جامعه ای مناسب آن را بسازند.

بازی‌های حاوی تکنولوژی NFT تنها به خاطر سرگرمی طراحی نشده‌اند. یکی از جنبه‌های جالب این نوع بازی‌ها، این است که می‌توانید خودتان را نمایان کنید. اگر چیزی جذاب دارید، حتماً می‌خواهید آن را به دیگران نشان دهید. اما وقتی یک بازی طراحی می‌شود که برای ورود به آن باید یک NFT بسیار گران‌قیمت را تهیه کنید، دیگر کسی برای ابراز خودش هیجان نخواهد کرد. همان‌طور که گفته شد، هیچ کس دیگری جز شما نخواهد بود که بگوید: “واو، این واقعاً فوق‌العاده است!” بنابراین، اصولاً مردم، به عنوان افراد عادی، دوست دارند احساس کنند که به چیزی دست یافته‌اند.

آن را ساده نگه دارید

علاوه بر مانع اولیه عادت کردن به صنعت جدید، نیکولایدز تجربیات دیگری را در طول ایجاد یک بازی سرگرم‌کننده Web3 و انتقال چالش‌های مختلفی که در این راه پیش آمد، به اشتراک می‌گذارد. او تأکید می‌کند که علاوه بر چالش‌های معمولی مرتبط با ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده حتی در فضای وب ۲، تنها یکی از موارد دشوار است. وی اظهار می‌دهد که چالش‌های اقتصادی و ساختاری دیگری وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت و به آن‌ها پاسخ داد، زیرا این چالش‌ها به ابزارهای متنوع Web3 مرتبط اند.

در آن دوران، رویکرد MetalCore این بود که به حد ممکن به دنبال شناخته‌ها بودند. این گروه ابراز می‌دهد که آنها پیش‌تر درک می‌کردند که سرمایه‌گذاری در ایجاد یک شخصیت، ارتقاء آن، بهبود‌بخشی آن و صرف منابع مختلف برای ایجاد یک نتیجه بی‌نظیر ضروری است.

“پس، متذکر شدیم که در یک بازار NFT آزاد، افراد ممکن است تمایل داشته باشند که شخصیت‌های پیشتر ارتقا یافته خود را به فروش برسانند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که بازی خود را بر اساس ارتقاء شخصیت‌ها طراحی کنیم. این برای ما اهمیت داشت زیرا می‌توانستیم از تجربیات و درس‌هایی که در دنیای Web2 یاد گرفته‌ایم، در طراحی چارچوب اقتصادی بازی که ارتقای شخصیت‌ها را دربرمی‌گرفته، بهره مند شویم. این رویکرد به شکلی بود که با اصول Web3 سازگار بود.”

منبع: cryptobriefing.com


اشتراک گذاری

نوشته شده توسط:

تیم خبری

من حامد هستم و 5 سال در حوزه اخبار ارز های دیجیتال فعالیت دارم. روزانه اخبار اقتصادی و مالی و همچنین کریپتو را دنبال می کنم. فردی ماجراجو و پیگیر هستم.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها