لیست عناوینی که در این مقاله برای شما زوم ارزی عزیز آماده کرده ایم:
چگونه یوبیسافت، ایکسباکس و بلیزارد از هوش مصنوعی برای ساخت بازیهای نسل بعدی استفاده میکنند؟
به گزارش زوم ارز، استودیوهای بازی پرکارتر، با استفاده از هوش مصنوعی مولد، برای اتوماسیون عناصر خستهکننده طراحی بازی مانند گفتگوهای NPC، اقدام میکنند. همچنین، با تمرکز بر تسریع فرایند توسعه و تمرکز بر موارد اساسی، سطوح جدیدی با جزئیات بیشتر در رندرهای داخل بازی ایجاد میکنند.
هوش مصنوعی مولد، نوعی هوش مصنوعی است که قادر است با استفاده از مدلهای آموزش دیده بر روی مقادیر زیادی از داده، محتوای جدیدی مانند متن، تصویر یا موسیقی را تولید و ایجاد کند. این هوش مصنوعی قادر است از اطلاعات موجود در دادهها استفاده کرده و محتواهای جدید و متنوعی را تولید کند، از جمله جملات ساده تا آثار هنری پیچیده.
استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازیسازی، اخیراً توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در اینجا ما شاهد نمونهای از استفاده توسعهدهندگان بازی از قابلیتهای هوش مصنوعی مولد هستیم.
Blizzard Entertainment
Blizzard Entertainment، استودیو سازنده بازیهای Diablo، Overwatch و World of Warcraft، به ظاهر در یک یادداشت داخلی در ماه می سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که به آزمایش هوش مصنوعی برای ایجاد رندرهای شخصیتهای درون بازی مشغول شده است.
بر اساس گزارش New York Times، Blizzard از ابزار هوش مصنوعی داخلی خود استفاده کرده و به کارکنان هشدار داده است که از پلتفرمهای هوش مصنوعی شخص ثالث برای جلوگیری از درز اطلاعات و اطلاعات محرمانه شرکت استفاده نکنند. هرچند مدیران Blizzard درباره استفاده بالقوه از هوش مصنوعی در بازیهای نسل بعدی هیجانزده بودند، اما برخی از کارمندان اظهار داشتند که هوش مصنوعی این شرکت در آزمایش بازیهایی که بر روی آنها آزمایش شده بود، به تشخیص باگها و مشکلات درون بازی کمک نکرده بلکه مشکلاتی را به وجود آورده است.
Square Enix
در آوریل ۲۰۲۳، بخش هوش مصنوعی Square Enix یک نسخه نمایشی از بهروزرسانی بازی ماجراجویی متنی به نام The Portopia Serial Murder Case را که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود، منتشر کرد. این نسخه نمایشی نشان میداد که چگونه میتوان از مدلهای زبان بزرگ برای بازیهای مبتنی بر متن استفاده کرد.
شرکت سازنده بازیهای Final Fantasy و Kingdom Hearts، Square Enix، در طول چند زمان اخیر به هوش مصنوعی توجه کرده است. در ماه می ۲۰۲۲، Square Enix اعلام کرد که چندین شرکت تابعه خود و امتیاز Tomb Raider را به شرکت Embracer Group AB در سوئد فروخته و از این سرمایه برای سرمایهگذاری در هوش مصنوعی و بازیهای Web3 استفاده میکند. از آن زمان به بعد، Square Enix از استارتاپ هوش مصنوعی با نام Atlas حمایت کرده است، که از هوش مصنوعی مولد برای تبدیل متن و تصاویر به جهانهای سه بعدی استفاده میکند.
در ژانویه ۲۰۲۴، Square Enix تأیید کرد که از مولد تصویر هوش مصنوعی با نام Midjourney برای ساخت بازی بزرگ بعدی خود به نام Shoter Foamstars برای کنسولهای بازی PlayStation 5 و PS4 استفاده کرده است. Midjourney برای تولید آثار هنری و آلبومهای درون بازی برای موسیقی متن استفاده شده است، اما Square Enix تأکید دارد که سایر جنبهها توسط توسعهدهندگان انسانی ساخته شدهاند.
یکی از نمایندگان Square Enix اظهار کرد: “ما از آنچه تولید شده بود راضی بودیم و از آن به عنوان کاور آلبوم نهایی که در بازی تجربه خواهند کرد، استفاده کردیم.” “اما همه چیز دیگر به طور کامل توسط تیم توسعه ما ایجاد شده است.
Roblox
پلتفرم بازی آنلاین Roblox در فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرد که دو ابزار جدید هوش مصنوعی به نام Code Assist و Material Generator راهاندازی خواهد کرد تا فرایند ساخت بازی را سادهتر کند.
در نسخه بتا، این ابزارها با تولید قطعههای کد مفید و ایجاد بافتهای شیء از درخواستها، وظایف اصلی کدنویسی را به صورت خودکار انجام میدهند. Roblox اعلام کرده است که استفاده از هوش مصنوعی در این ابزارها فرآیند خلاقیت را آسانتر و سریعتر میکند. همچنین، برنامههایی برای فعالسازی خدمات هوش مصنوعی از شخص ثالث نیز در نظر گرفته شده است تا توسعهدهندگان و سازندگان هوش مصنوعی را به پلتفرم Roblox جذب کند.
دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox، در ماه آگوست اعلام کرد که او باور دارد ابزارهای هوش مصنوعی به بازیکنان کمک میکنند تا بازیهایی با سطح غنا و پویایی بالاتر ایجاد کنند.
Ubisoft
Ubisoft، شرکت سازنده مجموعه بازی های Assassin’s Creed معروف، در مارس ۲۰۲۳ راهاندازی Ghostwriter را اعلام کرد. Ghostwriter یک ابزار هوش مصنوعی است که به توسعهدهندگان بازی اجازه میدهد تا اولین پیشنویس دیالوگ شخصیتهای غیربازیکن را که به طور عمومی به عنوان “barks” شناخته میشوند، ایجاد کنند و به نویسندگان امکان میدهد روی توسعه داستان تمرکز کنند.
هدف نهایی یوبیسافت این است که با استفاده از یک ابزار پشتیبان به نام Ernestine، طراحان را قادر سازد تا سیستمهای هوش مصنوعی مناسب با نیازهای خاص خود را ایجاد کنند، از جمله استفاده از مدلهای زبان بزرگ مانند Ghostwriter. در ژانویه ۲۰۲۴، NVIDIA اعلام کرد که یوبیسافت یکی از توسعهدهندگان بازی کمتری است که به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خود برای ایجاد شخصیتهای غیرقابل بازی با چتهای بیشتر و قانعکنندهتر متعهد شده است.
مایکروسافت
در حال حاضر، مایکروسافت با سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد دلاری در OpenAI در حوزه هوش مصنوعی قرارداد بسته است. در ماه نوامبر، مایکروسافت اعلام کرد که در حال اضافه کردن یک نسخه آزمایشی از طراحی هوش مصنوعی است که ویژگیهای مولد هوش مصنوعی را به توسعهدهندگان بازی Xbox اضافه میکند.
هییان ژانگ، مدیر عامل هوش مصنوعی Xbox، آورده است: “هدف ما ارائه ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی برای توسعهدهندگان بازی با هر سطحی است.”
مایکروسافت اعلام کرده است که ابزارهای هوش مصنوعی جدید، با استفاده از هوش مصنوعی Inworld که یکی از شرکتهای پرتفویوی آن است، به توسعهدهندگان بازی قدرت میبخشد و امکان تبدیل درخواستها به عناصر بازی از جمله اسکریپتها، گفتگوها، درختان و ماموریتها را فراهم میکند. با این حال، این تصمیم با واکنشهای قابل توجهی از سوی توسعهدهندگان بازی و اجراکنندگان مواجه شده است که ادعا میکنند این تحول میتواند شغل آنها را تهدید کند.
NCSoft
در مارس ۲۰۲۳، NCSoft، شرکت سازنده بازیهای معروفی مانند Aion، Guild Wars و Lineage، در تریلر بازی آینده خود به نام Project M از فناوری انسانی دیجیتال خود با استفاده از Unreal Engine 5 رونمایی کرد. این شرکت توانست با استفاده از این فناوری، یک موجود انسانی دیجیتال را درست کند. تکنولوژی سنتز متن به گفتار هوش مصنوعی شرکت NCSoft قادر است متن را به گفتار انسانی ترجمه کند و همچنین شیوه گفتار، لهجه و احساسات بازیگر را بازتولید کند.
NCSoft، که تمایلی به ترک صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی نداشت، همچنین از فناوری “صدا به چهره” استفاده کرد. این فناوری به شرکت امکان میدهد حالات چهره و همگامسازی لبی در صداها را اضافه کند.
Nvidia
در ماه مه ۲۰۲۳، شرکت فناوری قدرتمند NVIDIA، نسخه آزمایشی از موتور ابری NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) خود را برای بازیها منتشر کرد. این نسخه آزمایشی، توسط هوش مصنوعی ساخته شده و تصویری از یک فروشگاه رامن و یک NPC در پشت نوار در حال صحبت با بازیکن را به تصویر میکشد.
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، توضیح داد که با استفاده از هوش مصنوعی، NPC میتواند تعاملات را بهتر درک کند و به معنی آنها واکنش نشان دهد. ACE که با همکاری شرکت Convai مستقر در ملبورن توسعه یافته است، از چندین سرویس Nvidia از جمله NeMo، Riva و Omniverse Audio2Face بهره میبرد.
در ژانویه ۲۰۲۴، NVIDIA اعلام کرد که شرکتهایی مانند یوبیسافت، شرکت مادر Riot Games، Tencent، سازنده Genshin Impact یعنی MiHoYo و استودیوهای چینی NetEase و Ourpalm از ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت برای NPCهای باورپذیرتر در بازیها استفاده میکنند.
منبع: رمزگشایی .co
نظرات کاربران