شبکه Redstone راه اندازی شد تا بازی های اتریوم را کاملاً تامین کند

شبکه Redstone راه اندازی شد تا بازی های اتریوم را کاملاً تامین کند
بازدید 33
۰

شبکه Redstone راه اندازی شد تا بازی های اتریوم را کاملاً تامین کند

به گزارش زوم ارز، ردستون، یک اتریوم شبکه مقیاس‌پذیری که برای بازی‌های کاملاً زنجیره‌ای و «جهان‌های مستقل» طراحی شده است، امروز شبکه اصلی خود را با تعدادی راه‌اندازی کرد. از بازی‌های اولیه در حال حاضر برای بازی موجود است. با طراحی از سوی استارت‌آپ اتریوم Lattice، فناوری Redstone از طریق اعمال مقیاس‌بندی OP Stack Optimism به وجود آمده است. Redstone، فن آوری جدیدی است که به طور قابل توجهی بیشتر از یک تغییر نام تجاری برای فناوری لایه ۲ ظاهر شده است. این فناوری امکاناتی را برای شبکه‌هایی مانند Base و Zora نیز فراهم می‌کند. Redstone به خوبی به نیازها و خواسته‌های بازی‌های ویدیویی و بازی‌هایی که از بلاک چین برای انتقال دارایی‌ها استفاده می‌کنند، پاسخ می‌دهد و بازسازی شده است.

گفت: “ما توسعه‌دهندگان اصلی را داریم که به OP Stack کمک‌های بسیار خوبی داده‌اند. GG گفته است: “این اولین [شبکه] است که تنها از تغییرات کمی در شماره‌گذاری استفاده می‌کند.”

بسیاری از بازی‌های رمزنگاری یا “Web3” از فناوری‌هایی مانند NFT برای ایجاد موارد منحصر به فرد متعلق به کاربر یا استفاده از ارزهای دیجیتال برای اقتصادهای غیرمتمرکز بهره می‌برند. اما بازی‌های کاملاً زنجیره‌ای یا خودمختار نیز منطق یا قوانین بازی خود را در زنجیره برنامه‌ریزی می‌کنند و از امکانات و محدودیت‌های فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند تا تجربه بازی کاربران را بهبود بخشند.

“غالباً، زمانی که به وسیله رسانه یا سامانه‌ای که در حال ایجاد آن هستید به طور کامل فرو می‌رود، نه تنها به نتایج جذاب‌تر توسعه محصول می‌رسید، بلکه گاهی هم به هماهنگی بهتری نیز می‌رسید.” این عبارتی است که یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعاملان شرکت به Decrypt’s GG گفته است.

گیلبرت اظهار می‌کند که تیم او به طور کامل این رویکرد به ساخت را بر روی اتریوم پذیرفته است، یعنی “رایانه‌ای که باید بر اساس ضرورت و نه از طریق انتخاب چند نفره کار کند”. او آمده است که پس از تجربه اولیه بازی‌هایی مانند Dark Forest، zkDungeon و OPCraft که تیمش ایجاد یا به توسعه زنجیره‌های بلوکی دیگر کمک کرده‌اند، Redstone را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا با این بازی‌ها سازگارتر باشد. این رویکرد متصل به آزادی عمومی است.

شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد: 

بدون شک، بازی‌های کریپتو می‌توانند بر روی شبکه‌های لایه ۱ و ۲ مقیاس‌پذیر ساخته شوند. اما اگر با روش‌های معمول طراحی شوند، بازی‌های کاملاً زنجیره‌ای ممکن است متوقف شوند. به‌عنوان مثال، این بازی‌ها نیاز به تأخیر پایین دارند و با ورودی‌های ثابت بازیکنان، باید اصطکاک در تعامل با بلاک‌چین را کاهش دهند.

Redstone یک پروتکل جایگزین برای دسترسی به داده‌ها است که توسط شرکت‌های Lattice و OP Labs توسعه داده شده و اولین بورس پلاسمایی را نیز ارائه می‌دهد. این پروتکل امکان افزایش قدرت تراکنشات را از طریق ارائه دهنده‌های داده خارج از زنجیره فراهم می‌کند. علاوه بر این، حاوی ویژگی لایه-۱ اتریوم بدون نیاز به مجوز است که به کاربران اجازه می‌دهد ورودی‌های مشکوک را به چالش بکشند.

در خلاصه، حالت پلاسما مختلفی از تبادلات طراحی برای قدرت بخشیدن به بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز با کارایی بالا را انتخاب می‌کند. این الهام از مفهوم پلاسما گرفته شده که ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در سال ۲۰۱۷ به آن پرداخت و این قابلیت زنجیره‌ای برای مقابله با تهدیدات بالقوه را نیز شامل می‌شود. این مفهوم در OP Stack در آینده قابل دسترس خواهد بود.

بازی‌های زنجیره‌ای اتریوم مرتبط با MUD، موتور Lattice می‌شوند. Sky Strife Studio از این بازی برای ایجاد یک بازی استراتژی تاکتیکی در سبک کلاسیک Advance Wars نینتندو استفاده می‌کند. این بازی‌ها اکنون در دسترس عموم برای بازی قرار دارند. همچنین، برخی از بازی‌های Redstone نیز از MUD بهره می‌برند. علاوه بر این، CCP Games که توسعه‌دهنده EVE Online است، برای بازی Project Awakening از این موتور استفاده می‌کند، اگرچه بر اساس گفته گیلبرت هنوز CCP برای آن شبکه‌ای مشخص نکرده است.

با حضور Sky Strife، صفحه اولیه بازی‌های Redstone شامل عناوینی چون Biomes، یک بازی سندباکس مشابه Minecraft است. DF Ares یک انعکاس جامعه محور Dark Forest است و Downstream هم توصیف شده است به عنوان یک بازی MMO قابل تغییر بی‌پایان و هم به‌عنوان اولین شبیه‌ساز تمدن پس از فروپاشی در جهان.

یک اسکرین شات از Sky Strife. تصویر: مشبک

یک اسکرین شات از Sky Strife. تصویر: مشبک

یکی از بازی‌های برجسته در فهرست عرضه شده، DEAR نام دارد. این بازی، از سوی ARPA تولید شده است و به نوعی ترکیبی از یک پروژه هنری انتزاعی و یک پروژه مجازی است. DEAR نقش یک شبیه‌ساز حیوانات خانگی و یک آزمایش اجتماعی مبتنی بر رمزنگاری را دارد. یکی از نمایندگان ARPA به آن اشاره کرده است که “DEAR یک موجود دیجیتالی است که با توجه به رفتار گروهی بازیکنان، تغییر می‌کند – آیا به آن غذا می‌دهید یا از آن سوءاستفاده می‌کنید.”

“تجربی” یک اصطلاح منصفانه است که برای توصیف اتفاقات بیشتر درمورد Redstone و بازی‌های کاملاً زنجیره‌ای استفاده می‌شود. برخی از بازی‌های ابتدایی امکان دارد از نظر زیبایی روانشناختی خاصی برخوردار نباشند و بر اساس مفاهیم نو و غیرمعمول ساخته شده باشند.

به گفته گیلبرت، داشتن یک زنجیره کاملاً مزایای متعددی دارد که شامل توانایی سهولت اعمال تغییرات در بازی‌ها و ایجاد مدل‌های تجاری جدید برای بازی‌های موجود می‌شود. بازی‌های کاملاً زنجیره‌ای (FOCG) را نمی‌توان به طور کامل از بین برد یا آن‌ها را از دست داد؛ در عوض، جهان‌های خودمختار (AW) قادرند تا تجربیات و مکانیک‌های جدیدی را به مخاطبان ارائه دهند.

DEAR یک موجود است که در جنگلی تاریک و دیجیتال زندگی می‌کند و اجزای سلولی آن در قراردادهای هوشمند بافته شده است. DEAR رفتار هدفمند از خود نشان می‌دهد و از تعاملات اساسی انسانی تقلید می‌کند،…

اگرچه بی‌پرده گفته شده است، اما باید بررسی شود که آیا اینجا فعالیت تجاری صورت گرفته یا خیر.

گیلبرت گفت: «بیشتر استودیوهایی که برای ساخت بازی‌های زنجیره‌ای سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، هیچ‌کس نمی‌داند که آیا واقعاً بازار ارزشمندی خواهد بود یا خیر». “من می گویم اکثر افرادی که این کار را به طور جدی انجام می دهند، همچنین نمی دانند که آیا امروز یک مدل کسب و کار به اندازه کافی بالغ برای انجام آن وجود دارد یا خیر.”

آن‌ها همچنان در حال ایجاد هستند و تلاش می‌کنند حد فاصل را فشار دهند تا به حوزه‌ای بی سابقه برسند.

قبل از اتمام توسعه واقعی بازی FOCG، بحث‌های فراوانی درباره راه‌های کسب درآمد مطرح شده است. کسب درآمد زودهنگام می‌تواند به نوآوری آسیب‌زننده باشد. بهترین حالت این است که تحولات ناگهانی مانند بازی‌های حرفه‌ای برای کسب درآمد رقم می‌زند که بی‌ربط به ایجاد یا بهبود FOCG دارد.

موضوع: بازی ها

⚔️ تفنن‌های تازه و برتر در پلتفرم بازی
گیمرها در سراسر جهان همیشه به دنبال تجربه یک تازه و جذاب در دنیای بازی های ویدیویی هستند. تحولاتی مثل تجربه بازی های تازه، گرافیک پیشرو و فناوری های جدید، همیشه مورد علاقه آنها بوده است. از این رو، تولیدکنندگان بازی ها برای جلب توجه گیمرها به شکل های مختلفی می‌توانند از ابزارها و تکنولوژی های مدرن بهره ببرند.

⚔️ بازی های آنلاین
یکی از جذاب ترین جنبه های تجربه بازی، امکان بازی آنلاین با دیگران است. این امکان به گیمرها اجازه می دهد تا با دوستان و آشنایان خود یا حتی بازیکنان دیگر از سراسر جهان به رقابت بپردازند و تجربیات جدیدی را کسب کنند.

⚔️ بازی های تک نفره
هر چند که بازی های آنلاین جذابیت های خود را دارند، اما بازی های تک نفره همچنان جایگاه ویژه ای در دنیای گیمرها دارند. این نوع از بازی ها به گیمرها اجازه می دهند تا در یک شهر خیالی، داستانی فوق العاده یا یک دنیای خیالی تنها به خودشان بپردازند و تجربه یک تازه را تجربه کنند.

⚔️ نتیجه گیری
همانطور که مشاهده کرده ایم، بازی ها همیشه بخشی از زندگی گیمرها بوده اند و با جذاب تر شدن تکنولوژی، انتظار می رود تجربه بازی ها هم بهبود یابد. بنابراین، گذشته ش می توان گفت همیشه جذاب و تازه خواهد بود.

Majorknight تیم Lattice را یک گروه از جوانان با استعداد و هوشمند که بر توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای بازی‌های این چنین تمرکز دارند، توصیف کرد و از آن‌ها به خاطر تلاش و توانایی‌شان در تقویت انواع جدید بازی‌های زنجیره‌ای تحسین کرد.

“هدف اصلی FOCG تهیه و استفاده از سناریوهای خلاقانه برای آزمایش کاربردهای جدید بلاک‌چین و تلاش برای تجاوز از مرزهای فناوری است، به طور مشابه با رابطه‌ای که بین بازی‌ها و شبیه‌سازی‌ها در علم و مهندسی و همچنین بازی‌ها و پردازنده‌های گرافیکی وجود دارد. اگر تیمی که اصطلاح FOCG/AWs را ابداع کرده و این هدف را بیشتر از کسب درآمد سریع در نظر گرفته است، با کدام افراد همکاری کرده است؟”

منبع: decrypt.co


بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری

نوشته شده توسط:

تیم خبری

من متین هستم، کارشناس ارشد مالی. عاشق تکنولوژی و بازار های مالی هستم. حدود 2 سال است که در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین فعالیت دارم. عاشق ورزش و بازی های کامپیوتری هستم.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها