استفاده یوبی‌سافت، ایکس‌باکس و بلیزارد از هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌های نسل بعدی!!!🎮

استفاده یوبی‌سافت، ایکس‌باکس و بلیزارد از هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌های نسل بعدی!!!🎮
بازدید 26
۰

استفاده یوبی‌سافت، ایکس‌باکس و بلیزارد از هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌های نسل بعدی!!!🎮

به گزارش زوم ارز، بعضی از فعال‌ترین استودیوهای بازی ویدیویی از هوش مصنوعی مولد به منظور خودکارسازی عناصر مرتبط با طراحی بازی، از جمله گفتگوهای NPC (شخصیت‌های غیرقابل کنترل) و ایجاد جزئیات بیشتر برای رندرهای داخل بازی، بهره می‌برند. این تلاش با هدف افزایش سرعت در توسعه بازی و تمرکز بر روی عناصر اصلی و مهم‌تر انسانی انجام می‌شود.

هوش مصنوعی مولد یک فناوری هوش مصنوعی است که با استفاده از داده‌های زیاد، محتوای جدیدی مانند متن، تصویر، یا موسیقی را ایجاد می‌کند. این سیستم از داده‌ها برای تولید محتواهای جدید و متنوع، از جمله جملات ساده تا آثار هنری پیچیده، استفاده می‌کند.

استفاده از این فناوری توسط توسعه‌دهندگان بازی به منظور بهینه‌سازی فرآیند تولید و ایجاد عناصر بازی پیچیده‌تر صورت می‌گیرد. این اقدام هدف دارد تا به توسعه‌دهندگان امکان تمرکز بیشتر بر روی جوانب خلاقانه و مهم‌تر بازی دهد.

Blizzard Entertainment

Blizzard Entertainment، استودیو سازنده بازی‌های Diablo، Overwatch و World of Warcraft، به نظر می‌رسد در یک یادداشت داخلی در ماه می، اعلام کرده است که در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد رندرهای شخصیت‌های درون بازی می‌باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، Blizzard از ابزارهای هوش مصنوعی داخلی خود استفاده کرده و به کارکنان هشدار داده که از پلتفرم‌های هوش مصنوعی شخص ثالث برای جلوگیری از درز اطلاعات و اطلاعات محرمانه شرکت استفاده نکنند. این اعلامیه تاکید داشت که اگرچه مدیران Blizzard در مورد استفاده احتمالی از هوش مصنوعی در بازی‌های نسل بعدی هیجان‌زده بودند، برخی از کارمندان اظهار داشتند که هوش مصنوعی این شرکت در شناسایی باگ‌ها و مشکلات داخل بازی در بازی‌هایی که بر روی آن‌ها آزمایش شده بود، نتایج مثبتی از خود نشان داده است.

Square Enix

در ماه آوریل، بخش هوش مصنوعی Square Enix یک نسخه نمایشی از به‌روزرسانی تولید شده توسط هوش مصنوعی برای بازی ماجراجویی متنی به نام The Portopia Serial Murder Case که در سال ۱۹۸۳ منتشر شده بود، منتشر کرد. این نسخه نمایشی نشان می‌داد چگونه می‌توان از مدل‌های زبان بزرگ برای بهبود بازی‌های مبتنی بر متن استفاده کرد.

شرکت Square Enix که معروف به ساخت بازی‌های Final Fantasy و Kingdom Hearts است، اخیراً به هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای داشته است. در ماه مه ۲۰۲۲، Square Enix اعلام کرد که تعدادی از شرکت‌های تابعه خود و حقوق مالکیت معنوی نظیر Tomb Raider را به Embracer Group AB در سوئد فروخته و از این سرمایه‌گذاری در زمینه‌های هوش مصنوعی و بازی‌های Web3 بهره‌مند خواهد شد.

علاوه بر این، Square Enix حمایت خود را از استارتاپ هوش مصنوعی به نام Atlas نیز اعلام کرده است. Atlas از هوش مصنوعی مولد برای تبدیل متن و تصاویر به دنیاهای سه بعدی در بازی‌ها استفاده می‌کند. این همکاری نشان از تلاش Square Enix در جلب نوآوری‌های هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد.

Roblox

در ماه فوریه، پلتفرم بازی آنلاین Roblox اطلاع داد که دو ابزار جدید هوش مصنوعی مولد به نام‌های Code Assist و Material Generator را راه اندازی کرده است. این ابزارها در حال حاضر در نسخه بتای پلتفرم قابل دسترس هستند و با ایجاد قطعه کد مفید و ایجاد بافت‌های شیء از درخواست‌ها، وظایف اصلی کدنویسی را به صورت خودکار انجام می‌دهند. Roblox اظهار کرده است که استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی مولد فرآیند ساخت بازی را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. همچنین، Roblox اعلام کرده است که برنامه‌هایی نیز در دست است تا خدمات هوش مصنوعی شخص ثالث را فعال کرده و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را به پلتفرم Roblox جلب کند. در ماه آگوست، دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox، تأکید کرده بود که این ابزارهای هوش مصنوعی به بازیکنان کمک می‌کنند تا بازی‌های “غنی تر و پویاتر” بسازند.

Ubisoft

Ubisoft، شرکت سازنده فرانچایز Assassin’s Creed، در ماه مارس از ابزار Ghostwriter خبر داد. این ابزار هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان بازی این امکان را می‌دهد تا اولین پیش‌نویس دیالوگ شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) را ایجاد کنند، که به آن با نام «barks» یاد می‌شود و به نویسندگان این امکان را می‌دهد تا بر روی توسعه داستان بازی تمرکز کنند.

Ubisoft اعلام کرده است که هدف نهایی این ابزار، ارائه توانایی به طراحان است تا با استفاده از یک ابزار back-end به نام Ernestine و ایجاد مدل‌های زبان بزرگ مانند Ghostwriter، سیستم‌های هوش مصنوعی را متناسب با نیازهای خاص خود بسازند.

مایکروسافت

در ماه نوامبر، مایکروسافت، با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در OpenAI، اعلام کرد که در حال افزودن یک نسخه آزمایشی از طراحی هوش مصنوعی به ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد برای توسعه دهندگان بازی Xbox است. هیان ژانگ، مدیر کل هوش مصنوعی Xbox، اعلام کرد: “هدف ما ارائه ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی با هر اندازه‌ای است.”

این ابزارهای هوش مصنوعی جدید توسط Inworld AI، یک شرکت در پرتفولیوی مایکروسافت، توسعه داده شده‌اند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا درخواست‌ها را به عناصر بازی، از جمله اسکریپت‌ها، گفتگوها، درختان، و ماموریت‌ها تبدیل کنند. با این حال، این حرکت با واکنش‌های منفی از سوی توسعه‌دهندگان بازی و اجراکنندگان روبرو شد که ادعا کردند این حرکت ممکن است شغل آنها را تهدید کند.

NCSoft

در ماه مارس، NCSoft، سازنده معروف بازی‌های Aion، Guild Wars و Lineage، فناوری انسان دیجیتال خود را در تریلر بازی آینده Project M که از Unreal Engine 5 استفاده می‌کند، به نمایش گذاشت. این شرکت از گفتگوی انسان دیجیتال استفاده کرد که توسط NCSoft توسعه یافته است. این فناوری ترکیب متن به گفتار هوش مصنوعی را معرفی می‌کند که متن را به گفتار انسان ترجمه می‌کند و همچنین قابلیت بازتولید شیوه گفتار، لهجه و احساسات بازیگر را داراست.

NCSoft، که به راضی بودن از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را اعلام کرده بود، از فناوری “صدا به چهره” نیز استفاده کرد. این تکنولوژی به افزودن حالات چهره و همگام‌سازی لبی گفتگوها اختصاص دارد.

Nvidia

Nvidia، غول فناوری، نسخه‌ی نمایشی از موتور ابری NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) خود را برای بازی‌ها در ماه مه عرضه کرد. این نسخه نمایشی با استفاده از هوش مصنوعی، یک رندر ایجاد شده از یک فروشگاه رامن و یک شخصیت غیربازیکن (NPC) را در پشت نوار نمایش می‌دهد که در حال صحبت با بازیکن است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، توضیح داد که از طریق استفاده از هوش مصنوعی، NPC می‌تواند تعاملات را با دقت بیشتری درک کند. ACE، که با همکاری Convai واقع در ملبورن توسعه یافته است، از چندین سرویس انویدیا اعم از NeMo، Riva و Omniverse Audio2Face بهره می‌برد.

منبع: decrypt.co

 

اشتراک گذاری

نوشته شده توسط:

تیم خبری

من shlhk هستم. عاشق ترید ارز های دیجیتال. البته ترید از طریق اخبار. من با دنبال کردن اخبار رمز ارز ها، با پروژه های خوب و مناسب آشنا می شوم و در زمان مناسب توکن آن پروژه را خریداری می کنم.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها