پذیرش جریان اصلی بازی Web3 به تدریج اتفاق می افتد
به گزارش زوم ارز، توجه: آراء و دیدگاههای اعلام شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده میباشد و ترجمهای از دیدگاهها و نظرات مطلب خبری در crypto.news نمیباشد.
برای اطلاع از تمامی اخبار کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صنعت iGaming در حال رشد قابل توجهی است، و به تحلیلهای بازار جهانی، این صنعت تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۱۲۷ میلیارد دلار میرسد. اصلیترین عامل این رشد، بازیهای وب ۳ است که تجربهی بازی فراگیر و پیشرفتهتری را فراهم میکنند. این بازیها از طریق ویژگیهایی مانند مالکیت دارایی درون بازی، توسعه محور جامعه و افزایش شفافیت، تجربهی منحصر به فردی برای کاربران ایجاد میکنند.
بر خلاف بازیهای تلفن همراه که میتوانند پرهزینه باشند و برای تجربه بازی پایدار نیاز به خریدهای درونبرنامه داشته باشند، web3 به کاربران فرصت میدهد تا از هزینههای خود درآمدزایی کنند و احساس مالکیت در بازی را تجربه کنند. با این حال، بازیهای web3 هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و باید قبل از جذب توجه عمومی، به مشکلات فنی روبرو شده و آنها را حل کنند.
محبوبیت فزاینده بازی های وب ۳
بین فوریه ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، صنعت بازی Web3 به طور کلی بیش از ۱۶۲ میلیون دلار جذب سرمایه کرد. این مبلغ در مراحل اولیه و میانی توزیع شده است. با ارائه تجربیات بازی غنیتر به همراه جریانهای درآمدی نوین، توسعهدهندگان اکنون میتوانند از طریق فروش توکن، تجارت NFT و داراییهای درون بازی، مدلهای کسبوکار پایدارتر و متنوعتری را در یک محیط غیرمتمرکز و شفاف به ارمغان بیاورند. این فضای نوآورانه امکانات بیشماری را برای توسعهدهندگان فراهم میکند،
جایی که آنان میتوانند ایدههای جدیدی مانند ادغام DeFi و تجربیات VR و AR را تجربه کنند. همچنین، استودیوهای بازی بزرگ جهانی نیز به این فرصتهای نوآورانه دست به گذاشتن کردهاند و به فضای بازی Web3 توجه ویژهای دارند.
به گزارش اخیر CoinGecko، از بین ۴۰ شرکت بزرگ بازی های ویدیویی جهان، که شامل نامهایی چون مایکروسافت، تنسنت، سونی و نینتندو میشود، ۲۹ شرکت به بازیهای وب ۳ سرمایهگذاری میکنند. این سرمایهگذاری شامل سرمایهگذاری مستقیم در پروژههای بازیهای وب ۳، مشارکت در فرایند توسعه بازیهای بلاکچین و استخدام نیروهای متخصص برای نقشهای مرتبط با بلاکچین است. به علاوه، شرکت اپیک گیمز، یکی از پیشگامان در حوزه ورزشهای الکترونیکی، نیز برای ورود به بازیهای وب ۳ آماده است و طرح دارد تا حداقل تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۲۰ بازی NFT را در فروشگاه خود عرضه کند.
ملاقات با گیمرها در جایی که در آنجا هستند—تلگرام
با وجود فرصتهای فراوان در دنیای بازیهای وب ۳، این حوزه هنوز هم یک فضای ویژه و جذاب است. استودیوها و توسعهدهندگان بازی باید از روشهای خلاقانه استفاده کنند تا از تجربیات کاربری موجود بهره ببرند و با ارائه تجربیات عمیقتر، به کاربران بیشتری جذابیت بخشند. بازیهای مبتنی بر تلگرام به عنوان یک نمونه برجسته از این موضوع اشاره میکنند.
این بازیها از اکوسیستم جامعی بهره میبرند که توکنها با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی تلگرام همراهی میکنند و با ارائه گیمپلی خلاقانه و جوایز جذاب توکنها و داراییهای دیجیتال، به کاربران جذابیت میافزایند. به عنوان مثال، توکن NOT که در یک ایردراپ برای بازیکنان در ماه می امسال عرضه شد، در عرض چند هفته به ارزش بازار بیش از ۲ میلیارد دلار رسید.
شاید دنبال کردن این اخبار برای شما مفید باشد: |
با درک اهمیت ملاقات گیمرها در یک مکان جهت جلب توجه بیشتر بین مخاطبان، Notcoin در همکاری با Helika توافق کرده است تا یک انکوباتور برای نسل بعدی بازیهای تلگرامی راهاندازی کند. این شتاب دهنده بازیهای تلگرامی به توسعهدهندگان برنامههای کوچک مبتنی بر تلگرام یاری میرساند تا بهتر کاربران خود را شناسایی کنند، تجربیات مهیجی را ارائه دهند و نیز تازهواردان را به وسیله محتوای با ارزش موجود در بازی جذب نمایند. در حالی که گیمرهای سنتی به امکانات بازیهای وب ۳D علاقهمند میشوند، پذیرش جریان اصلی به تدریج و سپس به طور ناگهانی رخ میدهد.
مقیاس بازی web3 برای بازار انبوه
با وجود پیشرفتهای چشمگیر، بازیهای وب ۳ باید به چالشهای بیشتری نیز برخورد کنند تا بتوانند در بازار وسیع مقبولیت پیدا کنند. برای کاربران غیر فنی، موانع ورود با پیچیدگیهایی همچون یادگیری در مورد استفاده از کیفهای وب ۳ و مفاهیم نگهداری خود بیشتر از تجربه گیمرهای عادی است. بسیاری از بازیهای وب ۳ به دلیل هزینههای بالا و تأخیرات ناشی از ساختار بلاکچین، تلاش میکنند تا جذابیت خاصی ایجاد کنند، اما تعدادی از توسعهدهندگان با کمبود تحلیلهای کیفیتی در مورد اقتصاد بازیهای زنجیرهای خود دچار مشکل میشوند.
با توجه به اینکه بازیهای مبتنی بر بلاک چین برای غلبه بر موانع مسابقه میکنند، ایدهای که متکی به پیچیدگیهای تعامل با بلاکچین است، این است که فناوری باید برای غلبه بر شرکای دادهای قابل اعتماد و عقب مانده، مقیاسبندی شود. توسعهدهندگان بازی Web3 باید این نکات را مدنظر قرار دهند تا بتوانند تجربهای منحصر به فرد برای کاربران خود ایجاد کنند، که از نظر راحتی و رضایت، به همان سطحی که با آن آشنا هستند، بپیوندد – با تمام مزیتهای اضافه شده توسط web3. این امر بسیار حیاتی است برای جلب توجه تودههای جمعی.
از آنجا که کاربران به دنبال تجربههای بیشتر و گستردهتر در بازیها هستند، بازیهای وب ۳ نقش اساسی و حیاتی را بر عهده دارند و استودیوهای بازی معروف سرتاسر جهان در زمینهی این بازیها فعالیت میکنند. با تعدادی حدود یک میلیارد کاربر در سرتاسر کره، ابداعاتی همچون شتابدهندهی بازی تلگرام، گامی بزرگ و نوآورانه برای جلب توجه و جذب بیشترین تعداد افراد به دنیای بازیها به شمار میآورد. این تحولات قدرتمند، نقش بزرگی در جهان مجازی دارند و به ایجاد یک فضای پویا و پرآوازه برای بازیها در فضای وب کمک خواهند کرد.
آنتون اومنوف، یکی از بنیانگذاران و مدیران عامل شرکت هلیکا است که یک پلتفرم پیشرو در زمینه تحلیل داده، بازاریابی و مدیریت بازی در صنعت بازی میباشد. وی یک کارآفرین موفق و رهبر محصول با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه ساخت و بازاریابی دادهها و محصولات تجزیه و تحلیل در صنعت فینتک، رمزنگاری و فناوری دارد. قبل از اینکه به هلیکا بپیوندد، آنتون به عنوان معاون داده و بینش در شرکت Drop، یک شرکت فینتک، و همچنین بهعنوان یک پیشرو در زمینه تحلیل داده در شرکت Nielsen، یکی از بزرگترین شرکتهای تحلیلی جهانی، مشغول به کار بود.
منبع: crypto.news
بیشتر بخوانید
نظرات کاربران