از دستگاه های سکه تا بازی های هوشمند :تحول صنعت سرگرمی
به گزارش زوم ارز، در سال ۲۰۲۱، درخواست Twitch بزرگ توسط یک هکر ناشناس تحت عنوان نشت داده گسترده آسیب دید، زمانی که او به سرورهای شرکت و اطلاعات حساس از جمله کدهای منبع و اطلاعات پرداخت به پلتفرم دسترسی یافت. گزارشها نشان داد که بیش از هزار دستگاه پخش اطلاعات دزدی شده را به اشتراک گذاشتند.
این واقعه نشان میدهد که حتی سکوهای بزرگ و مؤثر تلاش میکنند تا دادههای حساس را حفظ کنند. این موضوع به خوبی نشان میدهد که خطراتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتواند حریم شخصی و امنیت مالی فرد را تهدید کند. این خطرات میتوانند اعتماد و امنیت جامعه به طور کلی را لرزانده و تکان بدهند، به ویژه برای جوامعی که به تعاملات زمان واقعی و پخش شخصی وابسته هستند.
این op-ed بخشی از هفته GameFi Coindesk است.
برای حفاظت از کاربران و بهینهسازی درآمد آنها، همواره باید به سوی یک صنعت غیرمتمرکز و دارای اعتماد حرکت کرد. با ایجاد یک اکوسیستم سالمتر، میتوان از آیندهٔ امنتری برای صنعت حکایت کرد که در آن اعتماد و مالکیت از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود.
تهدیدهای پنهان
برای تضمین امنیت در دنیای بازی و بهبود اکوسیستم، لازم است نقاط ضعف فعلی در بازیهای آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم. این موضوع مخصوصا در خصوص ارزش داراییهای مختلف در بازی مانند پوست، اسلحه و زمین مجازی بسیار حیاتی است.
یک مسئله مهم این است که بازی ها هنوز توسط توسعه دهندگان کنترل می شوند. در حال حاضر ، سیستم عامل های بازی Web2 شامل سه شرکت کننده در بازار هستند: کاربران ، ناشران بازی و تسهیل کننده های پلت فرم (کنسول) ، با این که بازار توسط تسهیلگران کنترل می شود.
بهطور کلی، بازیها به درستی دروازه نیستند و سیستمعاملهای Web2 اغلب با بیتحرکی مواجه هستند. این امر موجب میشود که مهارتها و دستاوردها به راحتی از یک سیستم به دیگری، از بازی به بازی یا از جوامع مختلف منتقل نشوند. همچنین، وجود اتوماسیون رباتها باعث میشود که مدیریت جوامع بازی به چالشی مهم تبدیل شود زیرا تشخیص اینکه کدام فرد را با چه میزان اعتماد کنید، به دلیل وجود رباتها دشوارتر شده است.
مقاله “۵ بازی بلاکچینی را بیشتر بخوانید” نوشتهٔ دیوید ز. موریس را بخواهید.در این مطلب، موریس به تفنگ یک نظر اولیه در مورد پنج بسته بازی متمرکز بر بلاکچین که امکانات و مزایای منحصر به فردی دارند، میپردازد.
همچنین، ارزش بازیها ممکن است کارآمد نباشد؛ زیرا گیمرهای فعلی در Web2 به راحتی نمیتوانند درخواست کنند تا ارزشی که ایجاد کردهاند به آنها بازگردانده شود، زیرا تسهیلکنندههای بازار و سیستمهای عامل عموماً منافع خود را در اولویت قرار میدهند و به گیمرها توجه کافی نمیکنند.
بازی روی (زنجیره ای)
برنامههای پیامرسانی بدون زنجیره، غیرمتمرکز و بدون اجازه در حال گسترش هستند و تغییر مثبتی به سوی اهمیتدهی به حریم شخصی و امنیت کاربران از طریق پروتکلهای ارتباطی رمزنگاری شده دارند. این پروتکلهای نوین با هدف توانمندسازی کاربران طراحی شدهاند و به آنها این امکان را میدهند که به بازیها و جوامع دسترسی داشته باشند، آنها را مدیریت و هدایت کنند، در حالی که به طور کامل از عدم تمرکز و به اخلاقی از رمزنگاری برای حفاظت از حریم شخصی استفاده کنند.
بازیهای زنجیرهای که از پروتکلهای نوآورانه استفاده میکنند و یک الگوی حاکمیت جامعهمحور ایجاد میکنند، به بازیکنان اجازه میدهند به طور فعال در تصمیمگیریها شرکت کنند و در ارتقای سیاستهای امنیتی و حریم خصوصی نقش برعهده دارند. این نوع بازیها واقعیت مالکیت و پاسخگویی را در جامعه بازی به نمایش میگذارند.
نوع دیگری از بازی های با توکن
سیستمهای عامل ایمن و زنجیرهای نقش حیاتی در تقویت امنیت بازیها ایفا میکنند. این سیستمها با ادغام اقدامات امنیتی پیشرفته، مانند پایان به پایان و اولویتبندی امنیت جامعه، و با فراهم کردن مکانیسمهایی که باعث ایجاد اعتبار میشوند، میتوانند خطرات را به طور قابل توجهی کاهش دهند. رویکردهای جدید، شامل بسترهای اجتماعی غیرمتمرکز با تجربیات بومی و شفاف برای درخواست و پاداش گیمرها، استانداردهای جدیدی را برای امنیت و مالکیت در جوامع جهان بازی تعیین میکند. این نوآوریها با ایجاد محیطهای بازی ایمنتر و معنیدارتر به کاربران خدمت میکنند.
بخوانید و بیشتر بدانید: چگونه تیم همستر کامبت با استفاده از تلگرام، بازی web3 به نام Juggernaut را ایجاد کرد.
بازیها باید بیش از اینها باشند تا پروتکلها، غیر متمرکز و توسط صنفها و سیستم عاملهای هزینهای تولید شوند، ناشران بازی به عنوان اپراتورهای گره عمل کنند. این ساختار به شرکتکنندگان اجازه میدهد تا ارزش خود را برای یافتن قیمت بازار کارآمد برای مشارکت و داراییهای درون بازی پیدا کنند.
علاوه بر این، توسعهدهندگان بازیها باید مجوزی برای آنها در نظر بگیرند، و با توجه به دینامیک بازی، امکان برنامهریزی و اجرای رفتارهای خوب برای کاربران، بازیها را طراحی کنند. این اقدامات، توانایی سازندگان بازی را در ایجاد و حفظ جوامع بهتر از طریق ارائه پاداشها و مزایا برمبنای عملکردهای مثبت کاربران، تقویت میکند.
سرانجام، تصویب کردن انتقال غارت و داراییهای بدست آمده با گفتن “بله”، اگرچه به طور نظریهای ممکن است جنبههای بحث برانگیزی را داشته باشد، اما بیشتر مربوط به تفاهم در مورد سهامی است که افراد همسفر یک اوبر ممکن است داشته باشند. اجازه دادن به افراد برای تجارت در غارت سختکوشانهای که از پول بدست آمدهاند، میتواند ارزش قابل توجهی را باز کند زیرا فناوری blockchain فرصتهای جدیدی ایجاد میکند که این افراد میتوانند بیشتر از پاداشهای خود بهرهمند شوند و تجربههای جدید و هیجانانگیزتری از بازیها در شبکههای بازی به دست اورند.
برای حفاظت از گیمرها و جوایز آنها، نیاز به نوآوری مداوم و تلاش مشترک است. آینده بازیها در حال تغییر است، ارتباط ایمن و امنیت زنجیرهای ضروری است تا تجربه ایمن و جذابی برای آنها فراهم شود.
توجه: مطالب این ستون مربوط به نویسندگان است و به صورت ضروری، موازین و عقاید Coindesk، Inc و یا صاحبان و شرکتهای وابسته به آن، را منعکس نمیکند.
منبع: coindesk.com
نظرات کاربران