حفظ گیمرهای Web3 با تاکتیک جدید حقوق لاف زدن
به گزارش زوم ارز، بازیکنان گیمرها هستند که در مسابقات شرکت میکنند. آنها از بازیکردن لذت میبرند اما اهمیت بیشتری به پیروزی و موفقیت میدهند. با ایجاد شخصیتهای آنلاین، گیمرهای مدرن میتوانند از جوایز جدیدی که تعاملات اجتماعی در جوامع آنلاین فراهم میآورند بهرهمند شوند. با ورود بازیهای وب ۳.۰، ارتباطات بازیکنان به دلیل عمق و نوآوری در بازیها به مراتب بهبود یافته است. این همچنین با استفاده از فناوریهای Web3، بازیکنان میتوانند به ارتقای بازیهای خود و تعاملات درون سیستمی دست یابند، که منجر به ایجاد جوامع جدید وب ۳ میشود و نه تنها بازیها را تغییر میدهد بلکه جهان آنلاین را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. امروزه، جوانان و نسل Z بیشتر از همیشه در بازیهای آنلاین شرکت میکنند. این به دلیل پیشرفت فناوری و دسترسی راحتتر به تلفنهای هوشمند است. این نشان میدهد که بازیهای موبایل با محتوای جذابتر تر و میانگین زمان و هزینه صرفشده برای آنها بیشتر از کنسولهای بازی است. این بازیها از لایه اجتماعی قوی بهره میبرند که باعث افزایش رضایت کاربر، تجربهی کاربری و درآمد شده است. لذت بردن از بازیها نیازمند ایجاد اتصالات اجتماعی و خلق ارتباطات مفید است. اما برخی از بازیهای Web3، برای جذب کاربران از AirDrops و پاداشهای توکنی استفاده میکنند و به جای تمرکز بر لایه اجتماعی، به این جوایز پرداختهاند. ادغام لایه اجتماعی در بازیها احساس همبستگی و تعامل بین بازیکنان و تیمها را تقویت میکند و باعث فعال شدن لذتبخشتر تجربه بازی میشود. در نهایت، بازیهای Web3 نیازمند سیستمهای اجتماعی هستند که بازیکنان را به تعاملات گروهی و تیمی تشویق کنند تا از تجربه بازی بهینه ایجاد شود.
به دلایل مختلف، وب۳ نقش بسزایی در تغییر و پیشرفت بازیهای آنلاین ایفا کرده است. یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار در این خصوص، واکنش فوقالعادهای است که اجتماع یا جامعه بازی به دلیل تنوع و تعاملات عمیق وب۳ در بازیها نشان میدهند. طی تحولاتی که در سیستمهای وب۳ رقم زدهاند، به دستاوردهای قابل اثبات و قابل تعامل در بین اکوسیستم بازی نیز موافقته است. به عبارت دیگر، فرصتی برای پدیدآوری سیستمهای جدید اجتماعی و جوامعی در وب۳ وجود دارد که تاثیر آن نه تنها بازیهای وب۳ را بلکه کل بخش بازیهای آنلاین را به طور جذاب و بارز تغییر داده است.
صحبت زدن روغن خام حقوقی را نقض میکند.
در سال ۲۰۱۶، بازی موبایل واقعیت افزوده Pokémon Go به اندازهای محبوب شد که بازیکنان میتوانستند در شهرها پراکنده شده، پوکمونها را بیابند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. این بازی، تنها در آن سال بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. امروز، ۴۰٪ از Gen Z و Millennials بیشتر در بازیهای آنلاین نسبت به دنیای فیزیکی واقعی وقت میگذرانند. این نکته ناشی از پیشرفتهای فناوری و افزایش در دسترسی به تلفنهای هوشمند است که باعث شده بازیهای موبایل به محبوبیت بیشتری دست یافته و میانگین زمان و پولی که صرف این بازیها میشود، به خوبی بالاتر از کنسولهای بازی باشد.
واقعیت پنهان این است که موفقیت بازیهای محبوبی مانند پوکمون و Clash of Clans در نهایت به دلیل این است که جامعههای قوی ایجاد کردهاند. این جوامع سبب افزایش ارتباط کاربر، تجربه بازی و در نهایت درآمد شدهاند.
تعامل در طبیعت جزئی از ساختار انسانی است و جنبهای اساسی از بازی زندگی محسوب میشود. این بازی های چندجانبه به شدت به عوامل اجتماعی مثبت و تعمیق روابط و ارتباطات انسانی بستگی دارند ، که بلافاصله به همپیوسته و خوب تنظیم شدهاند؛ کنار این موضوع که از طرف شخصی طراحی و برنامهریزی و تاثیر میگذارند و رقابت و اعتماد سرگرمکننده را فراهم میکنند. از لحاظ اجتماعی، فرد میتواند به صورت آنلاین از فرصتی برای تعامل و بازی با دوستانش یا حتی از طریق مبارزات Player vs Player (PVP) استفاده کند. از عمق پدیده عبور کنیم، همه ما جایی که احساس تنهایی نکردیم، جایی که میتوانیم اعتماد و انرژی بیشتری غیر از وقت را به یکدیگر هدیه دهیم.
توجه: نظرات بیان شده در این ستون از نویسنده ها است و لزوماً منعکس کننده آن از Coindesk ، Inc. یا صاحبان و شرکت های وابسته آن نیست.
منبع: coindesk.com
نظرات کاربران