آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

سال ۲۰۲۴ یک سال مهم برای دامیننس بیت کوین خواهد بود!

1709367362-d56e97a4bc34446ed73251492dd7b62924614246.jpg

سال ۲۰۲۴ یک سال مهم برای دامیننس بیت کوین خواهد بود!

به گزارش زوم ارز، در سال ۲۰۲۴، بیت کوین به عنوان یک سیستم مالی واقعاً فراگیر شناخته شده است. این ارز دیجیتال در طول دهه گذشته توانسته است عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد و به شدت جذاب برای سرمایه‌گذاران باشد. بیت کوین با رشد قابل توجهی همراه بوده است، با وجود نوسانات زیاد در مسیر خود.

حتی افرادی که در اصل به ارزهای دیجیتال علاقه‌ای نداشتند، ناخواسته متوجه توانایی بیت کوین شده‌اند. سناتور الیزابت وارن، که به عنوان یک بدبین معروف ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، اخیراً بیت کوین را به عنوان “اولین سیستم مالی واقعاً فراگیر” تحسین کرده است. این نشان می‌دهد که حتی مقامات نیز دارایی های دیجیتال را تشخیص داده و به آنها اعتبار می‌دهند.

در سال ۲۰۲۴، بیت کوین به سرعت در حوزه های مختلفی از سیستم مالی نفوذ کرده است، از سنتی تا دیسنترالایز شده. این ارز دیجیتال نه تنها در اصطلاحات مالی سنتی (TradFi) و فاینانس دیسنترالایز شده (DeFi)، بلکه در زمینه های دیگری نیز مانند بازی‌ها و NFTها نیز رواج یافته است. بیت کوین که در گذشته به عنوان یک راه حل برای انتقال ارز مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون به عنوان یک عامل اصلی در معاملات و قراردادهای متعددی شناخته می‌شود.

سال ۲۰۲۴ شواهد اولیه‌ای را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد یک سیستم مالی مبتنی بر بیت کوین ممکن است چگونه عمل کند و به چه صورتی تشکیل شود. این تحولات نشان می‌دهد که بیت کوین به عنوان یک ابزار مالی واقعی و پایدار در حال پیشرفت است و تأثیر بزرگی در صنعت مالی خواهد داشت.

روی اتریوم حرکت کنید

بیت کوین و اتریوم، دو اکوسیستم بلاکچینی معروف، اخیراً به یکدیگر تقلید کرده‌اند. تأیید اولین صندوق سرمایه‌گذاری تبادل‌نامه‌ای (ETF) بیت کوین، که توسط بلک راک ارائه شد، در آستانه تکرار برای اولین ETF اتریوم است. همچنین، بلک راک با اصرار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کند. بیت کوین تلاش می‌کند تا اقداماتی را که می‌تواند برای مؤسسات انجام دهد، تکرار کند و اتریوم نیز مصمم است همین کار را انجام دهد.

بیت کوین از کتاب بازی اتریوم الهام گرفته است، زیرا در حال حاضر یک اکوسیستم چندنشانه (مولتی‌توکن) را برای ایجاد سرویس‌های مالی غیرمتمرکز بر روی بلاکچین بیت کوین و ناوگان آن از طریق راهکارهای لایه دو (L2) به سرعت ایجاد می‌کند. ظهور Ordinals بازاری به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به وجود آورده است و ایجاد پروتکل‌هایی را تسهیل می‌کند که به ساتوشی‌ها (کوچکترین واحد بیت کوین) اجازه می‌دهد در بازارهای مختلف برچسب گذاری و معامله کنند.

علاوه بر حمایت از بازار NFT بیت کوین، این نوآوری ابزارهای متنوعی در حوزه DeFi را برای تجارت، وام دهی، پل زدن و صدور دارایی بر روی بیت کوین فعال کرده است. BTC به عنوان وثیقه اساسی و شبکه بیت کوین به عنوان لایه امنیتی، استانداردهای توکن جدیدی مانند BRC20 و Atomicals را ایجاد کرده‌اند که از ERC20 اتریوم الهام گرفته‌اند، حتی با توجه به معماری زیربنایی اختصاصی بیت کوین.

Bitcoin L2 Stacks در حال ارتقای خود به شبکه ناکاموتو است و زمان بلاک پنج ثانیه را معرفی می‌کند و امکان ایجاد DAppها و قراردادهای هوشمند برای DeFi، NFT و سایر کاربردها را در اختیار قرار می‌دهد. این بهترین L2 مورد تثبیت است، اما به هیچ وجه تنها کاری نیست که در زنجیره اصلی بیت کوین انجام شده است.

بیت کوین منشعب می شود

بیت کوین دیفای جدید نیست، اما در حال حاضر توجه بیشتری به این زمینه می‌شود. پروژه‌هایی مانند RSK و شبکه لایتنینگ در چند سال گذشته در جهت مقیاس‌پذیری بیت کوین با موفقیت کار کرده‌اند. اما اکنون با وجود شتابی که در حوزه DeFi بر بلاکچین بیت کوین ایجاد شده است، محرک‌های اولیه دیگری نیز در حال فعالیت هستند. این محرک‌های اولیه با همکاری صدها پروژه توسعه‌دهنده، پروتکل‌ها و اصول اولیه را برای حل مسائل خاص به کار می‌برند.

یکی از روایت‌هایی که ممکن است در سال ۲۰۲۴ مورد توجه قرار گیرد، استفاده از دارایی‌های واقعی (RWA) در زیرساخت بیت کوین است. در سال گذشته، توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی مانند اوراق قرضه، کالاها و سهام در حال رشد بوده است. اما توانایی موسسات برای مبادله این دارایی‌ها بر روی بلاکچین بیت کوین در لایه دو، فرصت‌های جدیدی را برای تولید بازدهی و استفاده از میلیاردها دلار بیت کوین بی‌کار ایجاد می‌کند.

اگرچه ارزش دارایی‌های رمزگذاری‌شده RWA در سال گذشته چند برابر شده است، اما هنوز تنها بخش کوچکی از ارزش بازار جهانی آنها را تشکیل می‌دهند. توانایی تقسیم کردن دارایی‌های غیرنقدی مانند هنرها و املاک و تبدیل آنها به توکن‌های قابل معامله در بلاکچین، امکاناتی است که می‌تواند به عنوان چرخ لنگر برای پذیرش جدی مالی سنتی عمل کند. اگر بیت کوین در مسابقه تبدیل شدن به لایه برجسته برای RWAها پیروز شود، این یک پیروزی برای بیت کوین غیرمتمرکز و دارایی‌های واقعی خواهد بود.

مورد خرس همچنان صعودی است

احتمال وقوع یک سیستم مالی گسترده بر پایه بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ را نمی‌توان به طور قطعی پیش بینی کرد. توسعه زیرساخت‌ها، به ویژه در زمینه هایی که با مسائل مالی سنتی پیچیده در تعامل هستند، زمان بر و پیچیده است. اگر این موضوع تأیید شود، تعهد به ایجاد یک سیستم مالی گسترده بر پایه بیت کوین به تعویق خواهد افتاد. با این حال، بیت کوین همچنان در حال پیشرفت است و انتظار نباید که متوقف شود.

به زمانی که پاداش بلاک به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می‌یابد، کمتر از دو ماه باقی مانده است. این رویداد چهار ساله منجر به بحث‌ها، گمانه‌زنی‌ها و فعالیت‌های شدید شده است. توسعه‌دهندگان در حال اضافه کردن امکانات جدید به بلاکچین بیت کوین هستند، به عنوان مثال ایجاد توکن‌های RWA و استاندارد توکنی به نام Ordinals که بهبودی را در استاندارد BRC20 ایجاد می‌کند.

با وجود اینکه جزئیات دقیق معماری بیت کوین توسط همه آشکار نیست، اما پس از این همه سال، تصویر کلی واضح است. بیت کوین در حال حاضر یک چادر بزرگ است که انواع مختلفی از کاربران و موارد استفاده را در بر می‌گیرد. این شبکه همچنان به عنوان پایه‌ای برای توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر بیت کوین باقی می‌ماند.

افرادی که به بیت کوین ایمان داشتند و از ابتدا در آن سرمایه‌گذاری کردند، اکنون پاداش می‌برند. زیبایی بیت کوین در این است که هرگز برای شروع دیر نیست. حتی افرادی که در ابتدا شک داشتند، به زودی متوجه شدند که وقت مناسبی برای شروع بوده است. دنیای رمزارزها پر از رقابت، اما در سال ۲۰۲۴، تمام توجه به بیت کوین و بلاکچین‌های آلفا و امگا خواهد بود.


منبع: u.today

 

تیم خبری
تیم خبری
من محمد هستم. و حدود 3 سال است که در حوزه اخبار ارز های دیجیتال فعالیت دارم، بنده مترجمی خوندم. و ترجیح میدم تایم زیادی از روز را به مطالعه مقالات و اخبار ارز های دیجیتال بپردازم.

با معامله در این صرافی ها می توانید تجربه خرید و فروش خوبی را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معرفی صرافی های برتر خارجی

آخرین مقالات منتشر شده