آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

چه دلایلی باعث بازگشت بیت‌کوین به قیمت ۶۴۰۰۰ دلار شده؟

1709542610-54dbc528f600a38c9e56de9cdb8d25f515769d14.jpg

چه دلایلی باعث بازگشت بیت‌کوین به قیمت ۶۴۰۰۰ دلار شده؟

به گزارش زوم ارز، بیت کوین با توانایی بازگشت به قیمت ۶۴۰۰۰ دلار، که تنها ۸ درصد کمتر از بالاترین قیمت خود است، نشان داده است که هنوز در مسیر رو به رشد خود است.

در Bitstamp، این ارز دیجیتال پیشرو “شمع سبزترین” هفتگی خود را به نمایش گذاشته است، که تفاوت ۱۱۴۰۴ دلاری بین قیمت افتتاح و بسته شدن آن را نشان می‌دهد.

این افزایش قیمت، توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را به خود جلب کرده و بررسی دقیق‌تری از عواملی که این حرکت صعودی را ایجاد کرده‌اند را ایجاب کرده است.

شوک عرضه

افزایش اخیر در قیمت بیت‌کوین اصلیا به علت علاقه روزافزون به ETFs بیت‌کوین است. یکی از این صندوق‌ها، iShares Bitcoin Trust  که توسط BlackRock مدیریت می‌شود، هزینه‌های آن را بر عهده دارد.

با پیوستن این صندوق به باشگاه دارایی‌های تحت مدیریت با ارزش ۱۰ میلیارد دلار، در هفته‌های اخیر رکوردهای بی‌سابقه شکسته شده است و این به عنوان یک نقطه عطف مهم در پذیرش نهادی ارز دیجیتال تلقی می‌شود.

انباشت سریع دارایی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای بیت‌کوین در میان سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال ورود به بازار ارزهای دیجیتال از طریق وسایل سنتی افزایش یافته است.

آنتونی اسکاراموچی، یک کارآفرین برجسته، پیش‌بینی می‌کند که در نهایت ETF‌های بیت‌کوین ۱۰ درصد از عرضه کل بیت‌کوین را کنترل خواهند کرد.

وقتی ETF‌های بیت‌کوین به سکه‌های ۱.۷ میلیونی برسند، احتمالاً ۱۰ درصد از تعداد سکه‌های در دسترس را کنترل می‌کنند. تاکنون، این سکه‌ها به تعداد ۷۷۶ هزار عدد وجود دارند. با ادامه این روند، شتاب سریعی رخ خواهد داد.

رویداد نصف شدن بیت‌کوین عامل حیاتی‌ای در مدل ارزش‌گذاری بیت‌کوین است. این رویداد به دلیل کاهش نرخ تولید سکه‌های جدید و در نتیجه کمیابی آن، منجر به افزایش قیمت می‌شود.

اگرچه ماه‌ها تا رسیدن به زمان نصف شدن باقی مانده است، اما تأثیر پیش‌بینی‌شده این رویداد در حال حاضر بر پویایی بازار تأثیرگذار است. این افزایش اولیه قبل از نصف شدن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به طور پیشگیرانه برای افزایش قیمتی که انتظار می‌رود، آمادگی دارند.

نشانه های بازار بیش از حد گرم

افزایش قیمت بیت‌کوین برای بسیاری از سرمایه‌گذاران منبعی از هیجان و تحولات مثبت است. اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بازار ممکن است به حالت گرمای بیش از حد برسد و خطراتی به همراه داشته باشد.

یکی از شاخص‌های کلیدی، وجود مقاومت نزدیک به افقی است که در حال حاضر بیت‌کوین با آن مواجه است. بر اساس هشدار اخیر ۱۰۰eyes Crypto Scanner، بیت‌کوین با مقاومتی روبرو است که ممکن است مسیر صعودی آن را مختل کند.

علاوه بر این، عامل دیگری که به بازار بالقوه بیش از حد گرم اشاره می‌کند، علاقه بی‌سابقه باز به معاملات آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو است. گزارش CoinGlass نشان می‌دهد که علاقه باز به معاملات آتی CME بیت‌کوین به ۸.۶۶ میلیارد دلار بی‌سابقه افزایش یافته است.

هر دو عامل مذکور، وقتی با هم ترکیب می‌شوند، نشان می‌دهند که حس صعودی در اطراف بیت‌کوین قوی است. با این حال، سرمایه‌گذاران باید هوشیاری خود را حفظ کنند و به مسائل ریسک و تغییرات بازار توجه کنند.


منبع: u.today

 

تیم خبری
تیم خبری
من زهرا هستم. کارشناسی کامپیوتر خوندم. من حدود 4 سال است که با مارکت ارز های دیجیتال آشنا شدم. و ترجیح دادم به دنبال کردن اخبار کریپتو. همچنین عاشق نقاشی و هنر هستم

با معامله در این صرافی ها می توانید تجربه خرید و فروش خوبی را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات خود را ثبت نمایید
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

معرفی صرافی های برتر خارجی

آخرین مقالات منتشر شده