چرا ۳۱٪ از بازیهای بلاک چین در سال ۲۰۲۳ متوقف شدند؟
به گزارش زوم ارز، فهرست بازیهای بزرگ در بلاک چین که توسط جان جردن ایجاد شده، نشان میدهد که در سال گذشته ۴۰۷ بازی از کل ۱۳۲۲ بازی که تا به حال در لیست ثبت شدهاند، متوقف شدهاند. این به معنای این است که ۳۱ درصد از کل بازیهای بلاک چین در این لیست در سال ۲۰۲۳ متوقف شدهاند.
از این ۴۰۷ بازی که تاریک شدهاند، اکثریت آنها در نیمه اول سال بسته شدهاند. به طور دقیق، ۲۴۸ بازی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ و ۱۶۲ بازی در نیمه دوم سال متوقف شدهاند.
از این ۴۰۷ بازی متوقف شده، ۵۰ بازی یا ۳۱ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در حال پخش زنده بودند، در حالی که ۶۹ درصد باقیمانده در مرحله توسعه قرار داشتند.
بیشترین تعداد بازیهای بلاک چین که متوقف شدند، به زنجیره BNB تعلق داشت که ۱۸ بازی از آنها متوقف شدند. در رده دوم، زنجیره Polygon با ۱۷ بازی قرار داشت. همچنین، ۱۰ بازی بلاک چین در اتریوم، و ۹ بازی در Sui و Solana نیز متوقف شدند.
لازم به ذکر است که برای ۱۵ درصد بازیهای متوقف شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، در دادههای فهرست بازیهای بزرگ بلاک چین به عنوان “ناشناخته” علامتگذاری شدهاند. این ممکن است به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی در مورد چندین بازی کوچک، به خصوص آنهایی که در مراحل توسعه قرار دارند، باشد.
دلایل توقف بیشتر بازیهای لغو شده، مربوط به محدودیت بودجه و شرایط بازار بودند. با این حال، دو مورد برجسته که در سال گذشته متوقف شدند، بازی دسکتاپ Blankos Block Party و بازی Goals از شرکت Mythical Games بودند.
در تاریخ ۱۸ دسامبر سال گذشته، Mythical Games اعلام کرد که بازی دسکتاپ Blankos Block Party را که یک سال و نیم قبل از آن عرضه شده بود، متوقف خواهد کرد. Mythical Games اعلام کرد که به جای آن، بر روی راهاندازی یک بازی موبایل تمرکز خواهد کرد.
تیم Mythical Games در سال ۲۰۲۲ سرمایه اولیه ۱۵ میلیون دلاری را جمعآوری کرده بود و این مبلغ در سال ۲۰۲۳ به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافت. با این حال، تیم اعلام کرد که دیگر از زنجیره بلوکی استفاده نخواهد کرد و تمرکز خود را بر روی راهاندازی یک بازی موبایل قرار خواهد داد.
منبع: cryptoslate.com
نظرات کاربران