آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

آشنایی کامل با الگوریتم Random X

الگوریتم Random X | شاید نام این الگوریتم تا به حال به گوشتان خورده باشد و شاید هم تا به حال نشنیده باشید. مونرو با بکارگیری این الگوریتم به مبارزه با دستگاه های ماینر و یا اسیک رفته است. در این مقاله قرار است به صورت کامل با این مقاله آشنا شویم. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


چرا الگوریتم Random X

می دانید که بیشتر افراد، برای استخراج ارز های دیجیتال از دستگاه ماینر و یا اسیک ASIC استفاده می کنند. توسعه دهندگان برخی از ارزهای دیجیتال مخالف این هستند که کاربران برای استخراج آن ارز ها از دستگاه های ماینر استفاده کنند. دو مورد از این توسعه دهنده ها، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال مونرو و همچنین ارز دیجیتال اتریوم می باشد.

توسعه دهندگان ارز دیجیتال مونرو متعقد هستند که با توجه به قیمت های بیش از حد بالای دستگاه های ماینر، تمامی افراد نمی توانند اقدام به استخراج رمز ارز ها کنند. با توجه به این موضوع توسعه دهندگان ارز های دیجیتال تصمیم گرفته اند تا استخراج را به سمت ابزار های ببرند که  هزینه کم تری برای تهیه شدن در بر می گیرند. حال مونرو تصمیم گرفته است که با بکارگیری این الگوریتم کاری کند که تنها استخراج آن از طریق پردازنده و یا CPU ها انجام شود.

این کار می تواند باعث شود تا افرادی که سرمایه زیادی ندارند، راحت تر بتوانند وارد این کار شوند و مونرو را استخراج کنند زیرا هزینه هایی که قرار است برای تهیه پردازنده ها به کار بگیریم پایین تر از هزینه های تهیه تجهیزات دستگاه می باشد. در ابتدا با نبود این الگوریتم، شما به راحتی می توانستید که مونرو را با بکارگیری پردازنده و یا کارت های گرافیک و حتی کامپیوتر های معمولی استخراج کنید.

شایان ذکر است که بعضی از ارز های دیجیتال همانند: بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین و… را می توان با کارت گرافیک و یا پردازنده استخراج نمود اما در حال حاضر با گسترش شبکه های این رمز ارز ها این کار سوددهی مناسبی ندارد و ممکن است برای یک سوددهی کم باید سالها منتظر باشید. ارز های دیجیتالی که نام برده شد اگر به قصد سوددهی می خواهید استخراج کنید، زمانی باید این کار را انجام دهید که قصد دارید تا از دستگاه های ماینر استفاده کنید.

در کل قصد از بکارگیری الگوریتم Random X این است که افراد بیشتری بتوانند ارز دیجیتال مونرو را استخراج کنند. در ادامه این مقاله با موضوعات بیشتری آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.


آغاز استخراج ارز دیجیتال مونرو با پردازنده و یا CPU

از چندی پیش پس از اجرای این الگوریتم شما می توانستید به راحتی ارز دیجیتال مونرو با پردازنده و یا CPU ها استخراج کنید. البته این مورد نیز قابل ذکر است که این کار ( استخراج ارز دیجیتال مونرو ) با کارت گرافیک و یا GPU نیز استخراج می شوند اما قدرت کارت گرافیک ها به اندازه پردازنده ها نیستند. استخراج با پردازنده نیز همانند استخراج با ابزار های دیگر دارای مزایا و همچنین معایبی نیز می باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا به توضیحات این موضوع نیز بپردازیم.


الگوریتم Random X چگونه کار می کند؟

این الگوریتم تلاش می کند تا با بکارگیری بعضی از کد های مخصوص، عملا کار استخراج برای دستگاه های ماینر، به شدت سخت و طاقت فرسا شود تا همه به سوی استخراج مونرو باشند.


مزایا و معایب استخراج با پردازنده و یا CPU

همانطور که گفتیم استفاده از هر ابزار برای استخراج معایب و همچنین مزایایی دارد. استخراج ارز دیجیتال مونرو نیز با پردازنده همانند باقی ابزار ها دارای مزایا و معایب خاصی می باشد. در ادامه این مقاله قرار است به مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال مونرو بپردازیم.

مزایا:

  1. به راحتی می توان با پردازنده های مرکزی اقدام به استخراج ارز دیجیتال مونرو نمود.

معایب:

  1. برای هر پردازنده نیاز به یک کارت مادربرد و رم حافظه و… دارید.

دیگر قطعاتی که برای استخراج ارز دیجیتال مونرو به آن ها نیاز داریم

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا در قسمت قبل آوردیم که برای هر پردازنده قطعات جداگانه ای باید تهیه کنیم؟

پاسخ به این سوال کاملا واضح می باشد. هر مادربرد تنها از یک پردازنده می تواند پشتیبانی کند. به همین علت باید برای هر پردازنده یک مادربرد، رم، کارت گرافیک، حافظه منبع تغذیه و …. تهیه کنید.

پردازنده:

اصلی ترین قطعه این دستگاه پردازنده آن می باشد. پردازنده خود را باید نسبت به نوع کار و سرمایه تان انتخاب کنید. در ادامه این مقاله ما تعدادی پردازنده تنها جهت معرفی به شما شرح داده ایم. می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

کارت گرافیک:

در این سیستم، نیازی به تهیه چند کارت گرافیک نمی باشد و شما می تواند تنها با تهیه یک کارت گرافیک مناسب اقدام به انجام کار خود کنید. کارت های گرافیک مدل های متفاوتی دارند. با توجه به نوع پردازنده باید کارت گرافیگ خود را انتخاب کنید.

مادربرد:

مادربرد به عنوان یکی از مهم ترین قطعه ها به کار گرفته می شود. برای اینکه بتوانید اتصال را بین قطعات برقرار کنید در کنار ابزارت دیگر همانند کابل های اتصال و…. به مادربرد نیز نیاز دارید. مشخصات مادربرد نیز با توجه به قدرت پردازنده مشخص می شود.

منبع تغذیه:

هر سیستم نیاز به یک منبع تغذیه دارد. منبع تغذیه نیز جزء مهم ترین قطعات می باشد که شما باید با دقت آن را انتخاب کنید.

حافظه جانبی:

حافظه جانبی تنها برای ذخیره سازی اطلاعات تعداد کمی از نرم افزار ها می باشد، به همین دلیل، مقدار حافظه آنها مهم نیست.

رم:

مقدار رم بستگی به مشخصات سیستمی دارد که تهیه کرده اید. شما می توانید پس از تهیه تمامی موارد، رم را نیز تهیه کنید.

در این قسمت از مقال نیز با تمامی قطعاتی که نیاز داریم آشنا شدیم، حال به سراغ ادامه این مقاله خواهیم رفت.


معرفی پردازنده CPU برای استخراج ارز دیجیتال مونرو

cpuدر همین ابتدا باید به شما این خبر را بدهیم که تا کنون متاسفانه پردازنده های کمپانی بزرگ بیت مین جواب مثبتی به الگوریتم Random X نداده است و برای استخراج می توانید از پردازنده های ADM استفاده کنید.

بهترین پردازنده هایی که در حال حاضر مناسب برای استخراج ارز دیجیتال مونرو هستند عبارت اند از:

نام کمپانی سازنده نام پردازنده تعداد هسته مقدار هش ریت
ADM Ryzen 9 3900x ۱۲ ۱۳۷۰۰ هش در ثانیه
ADM Ryzen 9 3950x ۱۶ ۱۶۰۰۰ هش در ثانیه

ممنون که تا پایان مطلب “الگوریتم Random X” با ما همراه بودید.


 

تیم محتوا
تیم محتوا
من سید مهدی هستم تولید کننده محتوا سایت زوم ارز. دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد گرایش نرم افزار می باشم و همچنین سابقه ی سه سال فعالیت در حوزه ی ارز های دیجیتال و 5 سال نیز تولید کننده محتوا را در کارنامه خود دارم. بنده علاقه مند به دنیای کریپتو و همچنین تکنولوژی هستم و همچنین به آینده ی ارز های دیجیتال بسیار خوشبین نیز هستم و بر این باورام که صنعت بلاکچین در ایران آینده ای بسیار درخشانی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مقالات منتشر شده