آربیتراژ گیری تحلیل کاربران مقایسه صرافی ها قیمت ارزها اخبار
لایت فارکس

بهترین کیف پول های NFT | معرفی ۹ کیف پول برتر nft

بهترین کیف پول های NFT

منظور از کیف پول NFT چیست؟ برای خرید و فروش NFT کدام کیف پول بهترین است؟ آیا می توانم از کیف پول متامسک برای خرید NFT استفاده کنم؟ کاربران ایرانی مجاز به استفاده از کدام یک کیف پول های دیجیتال در صنعت NFT ها هستند؟ آیا می توان به کیف پول های NFT اعتماد کرد؟

اگر در صدد ورود به صنعت NFT ها باشید، احتمالاً این سؤال و سؤالات مشابه ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود. شما برای خرید و فروش و یا سرمایه گذاری در NFT ها همانند ارزهای دیجیتال نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید. کیف پول های NFT معمولاً ولت های رمزنگاری هستند که از پروتکل بلاکچین که NFT ها بر روی آن ها ساخته شده اند پشتیبانی می کند.

کیف پول های NFT بخش مهمی از فرآیند سرمایه گذاری در NFT ها هستند چراکه به شما این امکان را می دهند که NFT و یا توکن های غیرقابل تعویض خود را به راحتی در یک مکان مناسب ذخیره سازی کنید. به لطف رشد تصاعدی صنعت NFT، اکنون صدها کیف پول برای سرمایه گذاران در دسترس است که هر کدام ابزارها و ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند.

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق NFT ها از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، شما می توانید از کیف پول های شبکه اتریوم مثل متامسک و یا تراست ولت استفاده کنید؛ اما جز دو ولت فوق کیف پول های دیگری نیز هستند که شما بتوانید NFT با بلاکچین های دیگر را در آن ها ذخیره سازی نمایید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شما ۱۰ کیف پول برتر در حوزه NFT را معرفی کنیم. ما بهترین کیف پول های موجود را برای سرمایه گذاری NFT در آن بررسی کرده ایم و در ادامه قرار است به شما معرفی کنیم. همچنین در صورتی که قصد دارین درباره مقاله NFT چیست؟، بدانید، حتما این مقاله را رد سایت زوم ارز سرچ نمایید.

کیف پول NFT چیست؟

کیف پول NFT چیست؟
کیف پول NFT چیست؟

اگر به تازگی وارد صنعت NFT ها شده باشید، با شنیدن عبارت کیف پول NFT شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که منظور از کیف پول NFT چیست؟

به زبان ساده کیف پول NFT یک ولت نرم افزاری و یا سخت افزاری است که شما می توانید با خیال راحت NFT های خود را در آن ذخیره کنید. برای نگهداری NFT های شما، خود کیف پول باید با بلاک چینی که NFT مورد نظر روی آن ایجاد شده است، سازگار باشد. برای مثال، اگر NFT مورد نظرتان بر روی شبکه اتریوم ساخته شده باشد، کیف پول باید از آن شبکه پشتیبانی کند. در غیر این صورت نمی توانید NFT مورد نظرتان را در آن ولت ذخیره سازی نمایید.

در حال حاضر، اکثر کیف پول های NFT تنها از طریق یک موبایل دردسترس هستند؛ یعنی شما می توانید از آن ولت ها به راحتی در موبایل خود استفاده کنید؛ اما با توجه به دسترسی راحت تر کیف پول های افزونه ای، ممکن است برخی از افراد تمایل به استفاده از کیف پول های افزونه ای داشته باشند که بازهم این موضوع به علاقه شخصی شما بستگی دارد.

یکی از سؤالاتی که در این بخش ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا کیف پول های NFT امنیت کافی دارند؟ امنیت مهم ترین بخشی است که در هر قیمتی از دنیای کریپتو باید به آن دقت کنید. کیف پول های NFT دقیقاً همان ولت هایی هستند که شما برای ذخیره رمز ارز هایتان از آن ها استفاده می کنید. برای مثال اگر تا به حال به سراغ خرید و فروش ارز دیجیتال رفته باشید، حتماً با کیف پول های دیجیتال آشنا هستید. در حال حاضر در بین کیف پول های نرم افزاری، تراست ولت طرفداران زیادی دارد چراکه از امکانات و همچنین امنیت مناسبی پشتیبانی می کند.

یکی از کیف پول هایی که شما می توانید برای ذخیره NFT ها از آن استفاده کنید تراست ولت می باشد. خوشبختانه کیف پول تراست از برخی NFT ها پشتیبانی می کند و شما می توانید به واسطه این ویژگی NFT های مورد نظرتان را در کیف پول تراست ذخیره سازی کنید.

در نهایت باید بگوییم که امنیت کیف پول برای ذخیره NFT بستگی به این دارد که شما چه ولتی استفاده می کنید. در بخش توضیحات هر ولت ما سعی می کنیم تا به امنیت هر کیف پول اشاره کنیم. در صورتی که قصد دارید تا از امنیت کیف پول مورد نظرتان بیشتر بدانید، می توانید به مقاله اختصاصی که به شما معرفی می کنیم مراجعه کنید.


چرا به کیف پول های NFT نیاز داریم؟

چرا به کیف پول های NFT نیاز داریم؟
چرا به کیف پول های NFT نیاز داریم؟

برای اینکه شما بتوانید اقدام به خرید NFT ها کنید باید از پلتفرم های مخصوص که به عنوان مارکت پلیس Marketplace نامیده می شود استفاده کنید. پلتفرم های خرید و فروش NFT به نوعی صرافی نیز تلقی می شود.

شما می توانید در صورت تمایل NFT های خود را در پلتفرم مورد نظر ذخیره سازی کنید. درست همانند رمز ارز ها. همان‌طور که شما می توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را در کیف پول صرافی داخلی نصب کنید، در مارکت پلیس های NFT نیز می توانید محصولات NFT خود را در آن ذخیره نمایید اما همانند ذخیره ارز دیجیتال در صرافی ها پیشنهاد چنین کاری را به شما نمی دهیم.

شما برای اینکه بتوانید NFT خود را در امنیت کامل برای طولانی مدت ذخیره کنید، نیازمند یک کیف پول دیجیتال هستید. انجام این کار باعث می شود تا امنیت محصول و همچنین دارایی شما بیشتر شود. نگه داشتن NFT های خود در بازاری که آن‌ها را خریداری کرده اید، خطرناک تلقی می شود، زیرا بسیاری از بازارهای NFT دارای ویژگی های متمرکز هستند. به این ترتیب، آن ها در برابر هک یا حملات سایبری آسیب پذیرتر در نظر گرفته می شوند که می تواند مالکیت NFT شما را در معرض خطر قرار دهد.

با راه اندازی یک کیف پول اختصاصی NFT، می توانید NFT را از مارکت پلیس مورد نظر به کیف پول خود منتقل کنید و آن را در طولانی مدت در آن جا ذخیره سازی نمایید. کیف پول های NFT به طور خاص برای این کار طراحی شده اند و اغلب دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته برای محافظت از دارایی های شما هستند.


انواع کیف پول های NFT

انواع کیف پول های NFT
انواع کیف پول های NFT

کیف پول ها در کل به دو دسته تقسیم می شوند. ۱) کیف پول های حضانتی ۲) کیف پول های غیر حضانتی. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به سراغ دو دسته فوق برویم و آن ها را کمی بررسی کنیم. این موضوع یک عامل حیاتی دیگر در کیف پول ها است که باید به آن دقت کنید. کیف پول ها با ویژگی هایی که دارند و نحوه محافظت از دارایی های شما متمایز می شوند. باید دقت داشته باشید که تمامی کیف پول ها یکسان نیستند. در ادامه همراه ما باشید تا با کیف پول های حضانتی و غیر حضانتی بیشتر آشنا شوید.

  • معرفی کیف پول های حضانتی:

کیف پول های حضانتی به ولت هایی گفته می شود که شخص ثالثی کلید های خصوصی شما را کنترل می کند. اغلب این شخص ثالث می تواند از ارائه دهنده ولت و یا مارکتی که در آن فعالیت می کنید باشد. از آنجایی که یک شخص ثالث تمامی اطلاعات را مدیریت می کند، اگر فرد فراموش کاری هستید، این نوع کیف پول ها مناسب شما می باشند اما با این حال استفاده از کیف پول های حضانتی خطراتی را به همراه دارد.

برای مثال در کیف پول های غیر حضانتی مسئول نگهداری کلید خصوصی شما هستید و هیچ فردی دیگری به آن دسترسی ندارد. در صورتی که شما کلید خصوصی ولت خود را فراموش و یا گم کنید، عملاً دسترسی به کیف پولتان غیر ممکن می شود. در نتیجه با انجام این کار می توانید از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کنید چراکه اگر در کیف پول های حضانتی کلید خصوصی خود را گم کنید، می توانید با مکاتبه از تیم توسعه دهنده مجدد کلید خصوصی خود را دریافت نمایید.

با این حال، از آن جایی که شما اساساً به نهاد دیگری اعتماد می کنید، همیشه در خطر حملات سایبری هستید و احتمال سرقت کلید خصوصی کیف پول شما وجود دارد. علاوه بر این، ارائه کنندگانی که کیف‌پول‌های حضانتی منتشر می‌کنند اغلب به چک KYC یا احراز هویت نیاز دارند که ناشناس بودن شما را کاهش می‌دهد.

  • معرفی کیف پول های غیر حضانتی:

کیف پول های خود حضانتی (که به آن کیف پول های غیر حضانتی نیز می گویند) ایمن ترین نوع کیف پولی است که می توانید داشته باشید. در اصل، این کیف پول ها کنترل کاملی بر کلید خصوصی به کاربر می دهند. در نهایت، در کیف پول های غیر حضانتی هیچ شخص ثالثی به کلید خصوصی ولت شما دسترسی ندارد؛ که به نوبه خود این موضوع به این معنی است که هیچ کس نمی تواند به دارایی های کیف پول دسترسی پیدا کند.

کیف‌پول‌های غیر حضانتی اغلب دارای ویژگی‌های اضافی هستند، مثل امکان سفارشی‌سازی سرعت تراکنش‌های بلاک چین برای تنظیم کارمزد انتقال هایی که انجام می دهید و… . علاوه بر این، از آنجایی که کلید خصوصی در کنترل کامل کاربر است، آن‌ها نیازی به نگرانی در مورد هک شدن کیف پول خود ندارند، زیرا هیچ فرد دیگری نمی داند که کلید خصوصی ولت شما چه چیزی است. با این حال، این موضوع با مسئولیت زیادی نیز همراه است. در صورتی که کلید خصوصی کیف پول شما گم یا فراموش شود، دارایی های موجود در کیف پول ممکن است برای همیشه از بین بروند و نتوانید به هیچ عنوان آن ها را بازیابی کنید.

یکی از سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چگونه می توانیم متوجه شویم که یک کیف پول حضانتی است یا غیر حضانتی؟ در هنگام انتخاب هر ولت، همان‌طور که همیشه تاکید می کنیم، بهتر است به سراغ مطالعه اطلاعات مختلف درباره کیف پول مورد نظر بروید. در صورتی که از منابع معتبری اطلاعات فوق را مطالعه کنید، می توانید به راحتی از این موضوع مطلع شوید. معمولاً در توضیحات تمامی ولت ها باید عنوان شود که کیف پول فوق حضانتی است یا غیر حضانتی.

در مجموع در حال حاضر افراد بسیار کمی به سراغ کیف پول های حضانتی می روند و معمولاً ولت های حضانتی معروف نیستند. به همین دلیل، اکثر ولت هایی که مشاهده می کنید و با آن ها آشنا هستید غیر حضانتی هستند و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید. در آخر باید اشاره کنیم همان‌طور که مطالعه کردید، پیشنهاد ما استفاده از ولت های غیر حضانتی است چراکه امنیت بسیار بیشتری نسبت به کیف پول های حضانتی دارند.


نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول NFT

نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول NFT
نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول NFT

همان‌طور که گفتیم، در ادامه قصد داریم تا بهترین کیف پول های NFT را به شما معرفی کنیم؛ اما باز هم از بین تمامی ولت هایی که در ادامه با آن ها آشنا می شوید باید بهترینشان را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید لازم است تا به نکاتی دقت کنید. شما می توانید با به یاد داشتن نکات ذیل به راحتی بهترین کیف پول را انتخاب کنید.

برای انجام این کار کافی است به نکته و همچنین توضیحاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید. در نهایت در هنگام انتخاب کیف پول بررسی کنید که کدام یک از ولت های فوق از نکاتی که در این بخش گفته شده است پشتیبانی می کند. در نهایت شما می توانید از بین تمامی ولت هایی که معرفی شده است، کیف پول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که از بین تمام نکات ذیل، برخی از نکات نسبت به نکات دیگر حائز اهمیت نیست. این موضوع به این معنا است که اگر یک ولت از آن نکات پشتیبانی نکرد، نباید از انتخاب ولت فوق منصرف شوید. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم.

یکی ازمواردی که در ادامه با آن آشنا می شوید پشتیبانی ولت از سیستم عامل های مختلف می باشد؛ اما ممکن است ولت انتخابی شما تنها از سیستم عامل های موبایلی پشتیبانی کند و نیاز شما نیز تنها همین ویژگی باشد. در نتیجه این موضوع دلیل نمی شود که شما از انتخاب آن ولت منصرف شوید؛ اما در صورتی که ولت شما از نکاتی مثل امنیت مناسب پشتیبانی نمی کرد، باید از انتخاب آن کیف پول منصرف شوید و به سراغ انتخاب یک ولت دیگر بروید.

حال که متوجه این موضوع شدید، در ادامه همراه ما باشید تا با نکات انتخاب بهترین کیف پول آشنا شوید.

  1. بررسی دقیق امنیت پلتفرم مورد نظر را جدی بگیرید

اولین و مهم ترین نکته ای که باید آن را به صورت کامل بررسی کنید این است که آیا ولت انتخابی از نظر امنیت مناسب و قابل اطمینان است؟ در صورتی که نتوانید پس از بررسی که های این نکته نتیجه درستی دریافت کنید، باید بی‌خیال استفاده از ولت فوق شوید و در همین ابتدا به سراغ یک کیف پول دیگر بروید.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که در هنگام بررسی امنیت یک ولت به چه مواردی باید توجه کنیم؟ برای اینکه بتوانید به امنیت یک ولت پی ببرید، باید به چند مورد دقت داشته باشید. برخی از موارد فوق عبارت اند از:

  • پشتیبانی از رمزنگاری های پیشرفته امنیتی برای جلوگیری از دسترسی هکر ها و افراد سواستفاده گر
  • پشتیبانی از عبارات بازیابی قدرتمند به جای عبارات بازیابی ساده و قابل حدس توسط افراد و سیستم های حرفه ای
  • پشتیبانی از فعال‌سازی تأیید هویت دو عاملی با گوگل اتنتیکیتور و همچنین روش های امن
  • بررسی گذشته کیف پول که آیا تا به حال هک شده است یا خیر!

در صورتی که موارد فوق را بررسی کردید و توانستید نتیجه مثبتی بگیرید، آن گاه می توانید به آن ولت از نظر امنیت اعتماد کنید. ضمناً در صورتی که در این رابطه نکاتی دیگری مد نظرتان است، برایمان در بخش نظرات مطرح کنید.

  1. یک کیف پول مناسب باید رابط کاربری آسانی داشته باشد

در صورتی که کیف پول انتخابی شما رابط کاربری مناسبی نداشته باشد، ممکن است در هنگام کار با آن ولت با مشکلاتی رو به رو شوید. در نتیجه بهترین کار این است که به سراغ کیف پول هایی بروید که رابط کاربری آسانی دارد. برای مثال اگر تا به حال با کیف پول تراست ولت کار کرده باشید، قطعاً اطلاع دارید که این ولت رابط کاربری بسیار آسانی دارد و به هیچ عنوان کار با آن دشوار نیست.

فرقی نمی کند حرفه ای هستید و یا مبتدی در کل بهتر است همیشه به سراغ ولت و یا پلتفرمی بروید که رابط کاربری آسانی دارد تا در هنگام کار با آن با مشکل رو به رو نشوید. معمولاً در این‌طور مواقع زمانی که کاربران با یک پلتفرم که رابط کاربری مناسبی ندارد رو به رو می شوند، به مشکل مواجه می شوند و در نهایت این موضوع باعث مشکلاتی همچون از دست رفتن سرمایه و یا… می شود.

اگر از موارد فوق فاکتور بگیریم، در مواقعی رابط کاربری سخت و پیچیده نشانه طراحی ضعیف آن پلتفرم است. در این صورت، قطعاً آن ولت در باقی موارد نیز ضعیف عمل کرده است و باید به فکر انتخاب یک کیف پول و یا یک پلتفرم دیگر باشید.

  1. پشتیبانی از رمز ارز ها و بلاکچین های مختلف

در هنگام انتخاب ولت باید دقت داشته باشید که کیف پول مورد نظر شما از رمز ارز و همچنین بلاکچین های مختلفی پشتیبانی کند. این موضوع باعث می شود تا برای ذخیره رمز ارز های مختلف دست به دامان باقی ولت ها نشوید. البته این نکته برای ولت هایی که به صورت اختصاصی تنها برای یک ارز و یا یک شبکه توسعه داده شده است تأیید شده نمی باشد.

برای مثال کیف پول مای اتر ولت تنها برای شبکه اتریوم است. پس نباید انتظار ذخیره توکن ها و یا NFT های شبکه پالیگان و یا … را داشته باشید. در صورتی که یک ولت از شبکه های مختلفی پشتیبانی کند، شما می توانید انواع NFT ها را در آن ولت ذخیره سازی کنید و برای ذخیره هر NFT در شبکه های مختلف درگیر انتخاب ولت نباشید.

در نهایت اگر به این موضوع دقت نکنید و برای هر NFT یک کیف پول جدید ایجاد کنید، ممکن است در آینده عبارات بازیابی و یا گذرواژه ولت های فوق را فراموش کنید و از این بابت با مشکل رو به رو شوید که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تمام سرمایه و یا هر چه که در ولت فوق ذخیره کرده بودید از بین می رود.

  1. بهتر است کیف پول مورد نظرتان از تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی کند

این موضوع آن چنان حائز اهمیت نیست اما بهتر است به آن دقت کنید. در صورتی که یک ولت مطابق شرایط شما از این نکته پشتیبانی می کند، همان‌طور که گفتیم می توانید آن را انتخاب کنید.

اگر یک ولت از این موضوع پشتیبانی کند، باعث می شود تا بدون محدودیت در هر سیستم عاملی به کیف پول و همچنین دارایی خود دسترسی داشته باشید. در برخی از مواقع این نوع محدودیت ها باعث رنج کاربرانی می شود و به همین دلیل بهتر است همین حالا تصمیم خود را بگیرید.

در صورتی که قصد دارید تا از کیف پول خود تنها در گوشی های موبایل استفاده کنید، پس نباید اصراری بر این داشته باشید که کیف پول فوق از نسخه های دسکتاپ نیز پشتیبانی کند و به این علت بی‌خیال استفاده از کیف پول شوید.

با مطالعه این بخش شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که پیشنهاد می شود تا از چه سیستم عاملی استفاده کنیم؟ این موضوع بستگی به نظر شخصی شما دارد اما در کل اگر به سراغ کیف پول های دسکتاپی بروید بهتر است چراکه اگر ولت شما در گوشی موبایل نصب شده باشد امکان سرقت گوشی وجود دارد و اگر این اتفاق رخ دهد در صورت فراموشی عبارات بازیابی ممکن است سرمایه خود را در دست دهید.

در صورتی که به کامپیوتر دسترسی ندارید، می توانید در یک موبایل جداگانه ولت مورد نظر خود را نصب کنید و یا نهایتاً اگر می توانید اقدام به خریداری کیف پول های سخت افزاری کنید تا بتوانید با امنیت کامل در موبایل خود اقدام به ذخیره سازی دارایی هایتان کنید.

  1. پشتیبانی، یکی از مهم ترین مزایا کیف پول های دیجیتال می باشد

تا به حال شده است که در حال استفاده از یک پلتفرم باشید و با مشکلی رو به رو شوید؟ معمولاً در این مواقع اکثر افراد به سراغ پشتیبانی پلتفرم مورد نظر می روند. در نتیجه، پشتیبانی یک پلتفرم بسیار مهم است. با مطالعه این بخش شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که مگر پشتیبانی کیف پول ها پاسخ سؤالات کاربران ایرانی را می دهند؟

در هنگام استفاده از کیف پول های غیر حضانتی، به دلیل اینکه توسعه دهندگان از شما اطلاعاتی دریافت نمی کنند، از اینکه شما ایرانی هستید یا نه مطلع نیستند؛ بنابراین شما می توانید با ارسال پیغام خود به صورت انگلیسی، به راحتی سوالاتان را مطرح کنید و منتظر پاسخ بمانید. این موضوع در نهایت باعث می شود تا شما به راحتی پاسخ سؤال خود را دریافت کنید.

البته انجام این کار ممکن است زمان زیادی را نیاز داشته باشد اما در کل بهترین راه برای مشکلات بزرگ می باشد. اگر در آینده برای شما مشکلی ایجاد شد و قصد برقراری ارتباط با پشتیبانی ولت و یا پلتفرم مورد نظر داشتید، در صورت نیاز می توانید از تیم زوم ارز راهنمایی لازم را دریافت کنید.

  1. بررسی کارمزد کیف پول را نباید فراموش کنید

کارمزد های یک کیف پول از دیگر نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید. برخی از کیف پول ها در حال حاضر خودشان کارمزدی دریافت نمی کنند و شما تنها باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید؛ اما برخی های دیگر برعکس! چراکه از کاربران یک هزینه جزئی به عنوان کارمزد دریافت می کنند تا بتوانند بهتر آن ولت را توسعه دهند.

برای مثال کیف پول متامسک از کاربران خود ۰.۸ درصد کارمزد دریافت می کند و دلیل این میزان از دریافت کارمزد نیز این است که آن ها هزینه های فوق را خرج توسعه کیف پول می کنند.

در کل بهتر است در هنگام انتخاب ولت به سراغ کیف پولی بروید که هزینه خدمات و یا همان کارمزد کمتری دارد. البته اگر چنین ولتی از دیگر خدمات فوق پشتیبانی نمی کند، نیازی به انتخاب آن نیست و می توانید به سراغ انتخاب یک ولت دیگر بروید.

یکی از سؤالاتی که ممکن است در این بخش برایتان ایجاد شود این است که چگونه می توانیم از میزان کارمزد هر ولت مطلع شویم؟ برای اینکه بتوانید از میزان کارمزد ولت های NFT مطلع شوید راه های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما آسان ترین راه این است که ادامه این مقاله را مطالعه کنید چراکه در بخش توضیحات هر کیف پول به میزان کارمزد و یا هزینه خدماتی که از شما دریافت می کنند اشاره خواهیم کرد.

  1. رعایت حریم خصوصی کاربران

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید سطح ناشناس بودن شما و همچنین سطح حریم خصوصی ارائه شده توسط هر کیف پول است. برخی از کیف پول ها مشاهده تمام تراکنش های انجام شده با دارایی های مبتنی بر بلاک چین را برای همه بسیار آسان می کنند. این نوع ولت ها بیشتر مربوط به دسته کیف پول های حضانتی است. در صورتی که از کیف پول های غیر حضانتی استفاده کنید چنین موضوعی را کمتر مشاهده می کنید.

  1. یک کیف پول مناسب باید از پروژه های مختلفی پشتیبانی کند

آخرین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا کیف پول انتخابی شما از پروژه های مختلفی پشتیبانی می کند یا خیر؟ برای مثال اگر از کیف پول EnjinWallet استفاده کنید، برخی از پلتفرم ها از این کیف پول پشتیبانی نمی کنند؛ بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ دهد برای استفاده از آن پلتفرم باید به سراغ یک ولت دیگر بروید. در صورتی که به این نکته توجه نکنید ممکن است در نهایت ببینید که برای استفاده از مارکت های مختلف نیاز به تعداد کیف پول های زیادی دارید. در نتیجه بهتر است در هنگام انتخاب کیف پول به این نکته دقت داشته باشید.

در آخر باید اشاره کنیم که نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها دقت شود اما در مجموع ما سعی داشتیم تا مهم ترین آن ها را در این بخش یادآور شویم. در صورتی که برایتان در این باره سؤالی ایجاد شده است، می توانید سؤال خود را در بخش نظرات از ما بپرسید.

تا به این بخش از مقاله تقریباً با موارد مختلفی آشنا شدید. در ادامه قصد داریم تا به سراغ بحث اصلی یعنی معرفی کیف پول های NFT برویم. در صورتی که ولت های فوق آشنا نیستید، می توانید با مطالعه بخش توضیحاتی اطلاعات مختصری از کیف پول مورد نظرتان را کسب کنید. در ادامه همراه ما باشید.


معرفی بهترین کیف پول های NFT

معرفی بهترین کیف پول های NFT
معرفی بهترین کیف پول های NFT

یکی از سؤالاتی که هنگام مطالعه این بخش ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا کیف پول های ذیل به کاربران ایرانی خدمات می هند؟ با توجه به تحریم های کشور آمریکا در حال حاضر پلتفرم های بسیاری دیگر به کاربران ایرانی خدمات نمی دهند. در این بین برخی از کیف پول ها هم وجود دارند که دسترسی کاربران ایرانی را منع کرده اند اما همچنان می توان از اپلیکیشن آن ها استفاده کرد.

اما پیشنهاد ما به شما این است که بی‌خیال استفاده از کیف پول های فوق شوید و بیشتر به سراغ ولت هایی بروید که با کاربران ایرانی مشکلی ندارند. در بخش توضیحات هر ولت به شما این نکته را یادآور خواهیم شد. در نتیجه بخش توضیحات کیف پول های ذیل را با دقت بخواهید که قرار است نکات مهمی درباره هر ولت گفته شود.

برخی از بهترین کیف پول های NFT عبارت اند از:

  1. کیف پول نرم افزاری تراست Trust:

    کیف پول نرم افزاری تراست Trust
    کیف پول نرم افزاری تراست Trust

اگر در بازار کریپتو فعال باشید، احتمالاً با کیف پول تراست ولت آشنا هستید. کیف پول تراست در حال حاضر در بین ۵ کیف پول برتر کریپتو قرار دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال امنیت هستند، از این ولت استفاده می کنند. توجه داشته باشید در این بخش قرار است توضیحاتی ارائه شود که کمی بتوانید با این ولت آشنا شوید. در نهایت اگر قصد انتخاب آن را دارید، لازم است تا کمی بیشتر درباره این ولت تحقیق کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. ما در سایت زوم ارز، این ولت را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم. در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله اختصاصی آموزش کیف پول تراست در سایت زوم ارز مراجعه کنید. در این مقاله به صورت کامل و جامع این ولت را مورد بررسی قرار داده ایم.

برای اینکه بتوانیم با کیف پول تراست بیشتر آشنا شویم، به سراغ سایت رسمی این ولت می رویم. به محض ورود به سایت لینک های دانلود این ولت برای شما نمایش داده می شود. همان‌طور که مشخص است این ولت تنها برای سیستم عامل های اندروید Android و ای او اس IOS توسعه داده شده است؛ بنابراین شما نمی توانید از این توکن در سیستم عامل های کامپیوتری استفاده کنید.

کیف پول تراست در جهان طرفداران بسیاری دارد. طبق آماری که در سایت رسمی این ولت درج شده است، در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون نفر از کیف پول تراست استفاده می کنند. شما نیز در صورت تمایل می توانید به جمع ۲۵ میلیون نفری تراست ولت به پوندید و از این کیف پول برای ذخیره رمز ارز هایتان استفاده کنید.

در کیف پول تراست ولت شما می توانید جز ذخیره ارزهای دیجیتال اقدام به انجام فعالیت های دیگری نیز کنید. برای مثال در کیف پول تراست شما می توانید NFT های خود را ذخیره کنید و یا آن ها را ببینید. همچنین جز این موضوع، در این کیف پول شما می توانید اقدام به استیکینگ Staking برخی از رمز ارز ها کنید.

جز موارد فوق، شما می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز از این ولت استفاده کنید. اگر به بخش سواپ Swap این ولت مراجعه کنید، شما هم می توانید رمز ارز های خود را به یک دیگر تبدیل کنید و یا اگر در همان بخش بر روی Exchange کلیک کنید، می توانید وارد صرافی داخلی این کیف پول شوید و در همان بخش خرید و فروش رمز ارز ها را انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این قسمت نیاز به کارمزد تقریباً زیادی دارد. در صورتی که تمایل به استفاده از بخش های فوق در کیف پول تراست را دارید، حتماً به میزان کارمزدی که باید پرداخت کنید، دقت داشته باشید.

خوشبختانه کیف پول تراست امنیت مناسب و پایداری دارد. تا به این لحظه هیچ گزارشی من باب هک کیف پول تراست ولت عنوان نشده است و تمامی کاربران در کمال آرامش و امنیت رمز ارزها و یا NFT های خود را در این ولت ذخیره سازی می کنند. همان‌طور که در سایت رسمی این ولت عنوان شده است، فقط شما می توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید و تیم توسعه دهنده هیچ اطلاعاتی را ذخیره نمی کند.

  1. کیف پول نرم افزاری متامسک Metamask:

    کیف پول نرم افزاری متامسک Metamask
    کیف پول نرم افزاری متامسک Metamask

کیف پول متامسک از دیگر ولت های نرم افزاری معروف می باشد که شما می توانید از آن برای ذخیره انواع توکن ها استفاده کنید. خوشبختانه کیف پول متامسک از بلاکچین های زیادی پشتیبانی می کند و همین موضوع باعث شده تا بتوانیم رمز ارز های زیادی را در آن ذخیره سازی کنیم.

کیف پول متامسک به عنوان یک افزونه مرورگر و همچنین یک برنامه تلفن همراه در دسترس است. شما می توانید نسبت به نیاز خود یکی از نسخه های فوق را دانلود و سپس آن را نصب کنید. متاسفانه کیف پول متامسک هیچ اپلیکیشنی برای نصب در سیستم عامل های کامپیوتری ندارد. در صورتی که قصد دارید تا از متامسک در سیستم عامل خود استفاده کنید، تنها راه نصب نسخه های افزونه ای این ولت می باشد.

کیف پول متامسک رمز های عبور و همچنین کلید های خصوصی کیف پول ایجاد شده را در دستگاه شما تولید می کنید؛ بنابراین هر فردی تنها به داده ای خود دسترسی دارد. شما همیشه می توانید در کیف پول متامسک انتخاب کنید که چه چیزی را خصوصی نگه می دارید و یا چه چیزی را به اشتراک می گذارید.

کیف پول قابلیت های بسیاری دارد که ذخیره توکن و NFT ها تنها یکی از قابلیت های این کیف پول می باشد. شما می توانید در کیف پول متامسک NFT های مختلفی را ذخیره کنید. همچنین در برخی از مواقع شما می توانید در کیف پول متامسک اقدام به مینت Mint ان اف تی نیز کنید. این موضوع به این معنی است که یعنی در کیف پول متامسک NFT بسازید.

ساخت NFT در کیف پول متامسک در برخی از پلتفرم ها مخصوصاً بازی های بلاکچینی انجام می شود. در همه حال شما نمی توانید در این ولت اقدام به ساخت NFT کنید.

برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم. اگر به سراغ بعضی از بازی های بلاکچینی بروید، پس از کسب NFT بازی، نوبت به این رسیده است که در صورت تمایل آن NFT را بفروشید. برای فروش در صورتی که بازی فوق از مارکت اختصاصی خود پشتیبانی نمی کند، مجبور به انتقال NFT به سایر پلتفرم های خرید و فروش هستید.

معمولاً در اکثر بازی ها این کار به این روش انجام می شود که شما در کیف پول متامسک، NFT خود را مینت یا Mint می کنید. تمامی مراحل به صورت اتوماتیک انجام می شود و شما هیچ نام و یا دسته بندی نمی توانید برای NFT خود انتخاب نمایید. پس از اینکه در کیف پول متامسک NFT ساخته شد، حال می توانید با مراجعه به مارکت های موجود مثل اوپن سی Opensea آن NFT را انتخاب و سپس برای آن قیمت مشخص کنید. در نهایت NFT شما برای فروش در لیست NFT های آن مجموعه قرار می گیرد و می توانید آن را بفروشید.

در صورتی که با کیف پول متامسک آشنا نیستید اما قصد دارید تا بیشتر این ولت را بشناسید، به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله اختصاصی آموزش کیف پول متامسک در سایت زوم ارز مراجعه کنید. پس از مطالعه مقاله فوق شما می توانید به صورت کامل به این ولت مسلط شوید.

  1. کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi:

    کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi
    کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi

کیف پول کوینومی یکی از ولت های غیر حضانتی است که میلیون ها نفر به آن اعتماد دارند و از آن برای ذخیره رمز ارزهای خود استفاده می کنند. در کیف پول کوینومی شما می توانید رمز ارز هایی همانند بیت کوین، اتریوم و بیش از ۱۷۷۰ دارایی دیگر را به صورت امن ذخیره سازی کنید.

طبق ادعا های سایت رسمی این ولت، کیف پول کوینومی اولین ولت امنیتی و چند زنجیره ای برای موبایل و همچنین دسکتاپ می باشد که از بیش از ۱۲۵ بلاکچین پشتیبانی می کند. این ولت در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و به همین دلیل آن را قدیمی ترین ولت کریپتو می نامند.

همان‌طور که در سایت رسمی این ولت عنوان شده است تا کنون هیچ کدام از کیف پول های کوینومی هک نشده و یا در معرض خطر قرار نگرفته است. این موضوع، نشان دهنده این است که خوشبختانه کیف پول کوینومی همان‌طور که گفتیم امنیت مناسب و پایداری دارد. در صورتی که قصد استفاده از کیف پول های فوق های فوق را ندارید، می توانید از کیف پول کوینومی برای ذخیره رمز ارزها و یا NFT هایتان استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که کیف پول کوینومی نیز همانند دیگر ولت ها تنها برای ذخیره رمز ارز ها و یا NFT ها نیست بلکه کاربرد های دیگری نیز دارد. برای مثال با مراجعه به بخش Swap می توانید رمز ارز های مختلف را معامله کنید و یا اینکه می توانید با مراجعه به بخش DApp از DApp های مختلف استفاده نمایید.

استفاده از کیف پول کوینومی کاملاً رایگان است. در هیچ بخشی در هنگام استفاده از این ولت نباید هزینه ای پرداخت کنید. در صورتی که در یک سایت و یا یک پلتفرم کیف پول کوینومی برای دانلود به صورت غیر رایگان بود، حتماً از آن سایت و یا پلتفرم خارج شوید و به سراغ یک پلتفرم و یا یک سایت دیگر برای دانلود بروید. پیشنهاد ما استفاده از سایت رسمی کیف پول کوینومی می باشد. شما می توانید برای دانلود هر نسخه به راحتی به سایت رسمی کیف پول کوینومی مراجعه کنید و سپس نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید. در حال حاضر این ولت تمامی نسخه های موبایلی اعم از اندروید Android، ای او اس IOS و نسخه های دسکتاپی مثل ویندوز Windows، مک او اس MACOS و لینوکس Linux پشتیبانی می کند.

برای اینکه بتوانید از این ولت در پلتفرم های NFT استفاده کنید، باید به سراغ پروتکل Wallet connect بروید. با استفاده از این پروتکل می توانید به راحتی از کیف پول کوینومی در پلتفرم های غیرمتمرکز NFT استفاده نمایید. در صورتی که نسبت به انجام این کار برایتان سؤالی ایجاد شده است، می توانید سؤال خود را در بخش نظرات برای ما مطرح کنید.

در آخر باید اشاره کنیم که طریقه کار با کیف پول کوینومی بسیار آسان است؛ اما اگر در هنگام کار با مشکل مواجه شدید، می توانید ابتدا به سراغ مقاله آموزش کیف پول کوینومی سایت زوم ارز مراجعه کنید. در این مقاله به صورت کامل و جامع کیف پول کوینومی را بررسی کرده ایم و سپس طریقه کار با آن را آموزش داده ایم.

  1. کیف پول نرم افزاری مث ولت Math wallet:

    کیف پول نرم افزاری مث ولت Math wallet
    کیف پول نرم افزاری مث ولت Math wallet

کیف پول مث ولت یا Mathwallet یک جایگزین مناسب برای کیف پول متامسک Metamask است. در صورتی که علاقه به استفاده از کیف پول متامسک ندارید، می توانید از این ولت به عنوان جایگزین استفاده کنید. در حال حاضر کیف پول مث ولت از نسخه های اندروید Android، ای او اس IOS، افزونه مرورگر کروم Extension و همچنین تحت وب Webwallet پشتیبانی می کند.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا کیف پول مث ولت را به عنوان جایگزین کیف پول متامسک عنوان کرده ایم؟ به دو دلیل:

  • کیف پول متامسک کاربران ایرانی را تحریم کرده است و در پیغامی به ایرانیان اعلام کرد که به دلیل تحریم ها متاسفانه نمی توانیم به شما خدمات دهیم. در حال حاضر این ولت برای کاربران ایرانی با ای پی ایران در دسترسی است اما ممکن است پس از استفاده طولانی مدت برایتان مشکلاتی ایجاد شود. در نهایت یا بهتر است از این ولت استفاده نماید و یا اینکه در صورت استفاده ابتدا یک نرم افزار تغییر ای پی نصب کنید و سپس اقدام به استفاده از این ولت کنید.
  • یکی دیگر از وجه تمایز های این ولت پشتیبانی کیف پول مث ولت از ۷۰ بلاکچین می باشد. در حال حاضر طبق داده های موجود کیف پول مث ولت از ۷۰ بلاکچین و تقریباً ۳۰۰۰ توکن و کوین دیجیتال پشتیبانی می کند که این ویژگی به عنوان بزرگ‌ترین مزایا این ولت نسبت به کیف پول متامسک است.

شما می توانید کیف پول مث ولت را به برخی از کیف پول های سخت افزاری مثل Ledger nano X متصل کنید و از این طریق رمز ارز های خود را ذخیره نمایید. Math Wallet همچنین به شما امکان می دهد تا چندین آدرس ایجاد کنید.

Math Wallet دارای یک مرورگر dApp است که کاربران را قادر می سازد تا بازارهای NFT را مشاهده کنند. همچنین شما می توانید جز این موضوع، NFT های مختلف را نیز در شبکه های مختلف مثل Filecoin، Solan، Polkadot و Ethereum در کیف پول مث ولت ذخیره سازی کنید.

این ولت نیز همانند دیگر کیف پول ها کاملاً رایگان است و شما بدون پرداخت هرگونه هزینه ای می توانید به راحتی از کیف پول مث ولت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که حتی این ولت نیاز به خرید درون و برنامه ای ندارد و همان‌طور که گفتیم تمامی امکانات آن رایگان در اختیار کاربران می باشد.

در آخر لازم است تا به یکی از معایب این کیف پول که برخی از کاربران را ناراضی کرده است بپردازیم. متاسفانه تیم توسعه دهندگان این ولت پشتیبانی مناسبی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد و برخی از کاربران نسبت به پشتیبانی ضعیف گله مند هستند. در صورتی که این موضوع می تواند برای شما نیز ناراحت کننده باشد، می توانید یکی دیگر از کیف پول های موجود را انتخاب کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری بایننس ولت Binance wallet:

    کیف پول نرم افزاری بایننس ولت Binance wallet
    کیف پول نرم افزاری بایننس ولت Binance wallet

در همین ابتدا لازم است عنوان کنیم که کیف پول Binance wallet یک کیف پول حضانتی است؛ یعنی اگر با ایمیل در این صرافی ثبت نام کنید، کلید خصوصی و… توسط توسعه دهندگان ولت رویت می شود؛ اما با توجه که این ولت برای کمپانی بایننس است، برخی ها به آن اعتماد می کنند و از آن برای معاملاتشان استفاده می کنند.

 این کیف پول نسبت به دیگر ولت ها تنها از سه بلاکچین پشتیبانی می کند. شما می توانید در کیف پول بایننس NFT هایی را ذخیره کنید که در شبکه های Binance smart chain و Binance chain و Ethereum لیست شده اند. در غیر این صورت کیف پول بایننس مناسب شما نمی باشد.

این ولت برای نقل و انتقالات از شما کارمزد اضافه ای جز کارمزد شبکه دریافت نمی کند. در اصل باید بگوییم که کارمزد در کیف پول بایننس ولت رایگان است و شما هیچ هزینه ای نباید من باب این موضوع پرداخت کنید.

این کیف پول تقریباً ساده می باشد و نسبت به دیگر ولت ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد؛ اما با این حال، این کیف پول از NFT ها نیز پشتیبانی می کند و به مالکان این امکان را می دهد تا به راحتی دارایی های NFT خود را در این ولت ذخیره سازی کنند.

یکی از سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که اگر با ایمیل در این ولت ثبت نام کنیم امنیت ما در خطر است؟ پاسخ به این سؤال را تا حدودی می توان با بله داد اما با توجه به اینکه این ولت زیر نظر صرافی بایننس در حال فعالیت است تا حدودی نیز می توان نسبت به امنیت آن خاطر جمع بود.

البته ثبت نام در کیف پول های حضانتی نیز مزایا خاص خودش را دارد. برای مثال همان‌طور که گفتیم اگر گذرواژه کیف پول خود را فراموش کنید، می توانید با نامه نگاری با پشتیبانی ولت از آن ها درخواست کنید تا مجدد به شما دسترسی کیف پول را بدهند. در کل انتخاب اینکه از ولت های حضانتی استفاده کنید یا نه به خودتان بستگی دارد.

اگر قصد دارید تا NFT های مورد نظرتان را در این ولت ذخیره سازی کنید، می توانید از راهنمای رایگان این ولت نیز استفاده نمایید. در راهنمای رایگان به شما آموزش داده می شود که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. متاسفانه در حال حاضر پلتفرم های نسبتاً کمی از این ولت پشتیبانی می کنند. به همین دلیل ممکن است در مارکت های کمی بتوانید از این کیف پول استفاده نمایید.

در آخر باید اشاره کنیم که اگر قصد دارید تا از این ولت استفاده کنید اما از طریقه استفاده آن مطلع نیستید، می توانید به مقاله اختصاصی آموزش کیف پول بایننس مراجعه کنید. در مقاله فوق به صورت کامل و جامع طریقه کار با کیف پول فوق آموزش داده شده است.

  1. کیف پول نرم افزاری کوین بیس Coinbase:

    کیف پول نرم افزاری کوین بیس Coinbase
    کیف پول نرم افزاری کوین بیس Coinbase

همان‌طور که از نام کیف پول کوین بیس پیداست، این ولت برای صرافی کوین بیس coinbase می باشد. شما می توانید از این کیف پول برای ذخیره رمز ارز ها و همچنین NFT هایتان استفاده نمایید. متاسفانه به صورت کلی استفاده از صرافی و همچنین کیف پول کوین بیس برای کاربران ایرانی ممنوع می باشد و هیچ کاری ایرانی مجاز به استفاده از آن ها نیست. در حال حاضر اگر کیف پول کوین بیس را نصب کنید می توانید از آن استفاده نمایید اما ممکن است در آینده مشکلاتی برایتان رخ دهد.

کیف پول کوین بیس رابط کاربری آسانی دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. فرقی نمی کند که مبتدی هستید و یا حرفه ای چراکه با هر سطح دانشی که باشید، استفاده از این ولت برای شما قطعاً آسان خواهد بود. البته در صورتی که قصد استفاده از کیف پول کوین بیس را دارید باید به بحث فیلترینگ نهایت دقت را کنید. جز بحث فیلترینگ در انتخاب این ولت باید به یک نکته دیگر نیز که به بحث امنیت مربوط است دقت کنید. طبق داده های موجود، متاسفانه کیف پول کوین بیس از لحاظ امنیتی مقداری مشکل دارد و نسبت به دیگر کیف پول ها از امنیت کمتری برخوردار است. البته لازم به ذکر است که اگر موارد امنیتی را رعایت کنید تا حدودی می توانید از مواردی مثل هک و یا … جلوگیری کنید. برای مثال این ولت از احراز هویت دو عاملی پشتیبانی می کند. پس بنابراین برای بالا بردن امنیت خود می توانید از این ویژگی استفاده نماید.

در کل استفاده از این ولت به شما پیشنهاد نمی شود. در صورتی تنها مجاز به استفاده از این ولت هستید که شرایط شما به شکلی باشد که نتوانید از یک از ولت های معرفی شده در این مقاله استفاده نمایید. جز این موضوع، بهتر است به سراغ دیگر ولت های موجود بروید و از آن ها برای ذخیره سازی NFT و یا رمز ارزهایتان استفاده کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری انجین ولت Enjin wallet:

    کیف پول نرم افزاری انجین ولت Enjin wallet
    کیف پول نرم افزاری انجین ولت Enjin wallet

کیف پول Enjin یک ولت عالی برای کسانی است که می خواهند تمام NFT ها و رمزارزهای خود را در یک مکان پیگیری کنند. این کیف به شما امکان می دهد به راحتی دارایی های خود را جمع آوری، مبادله و همچنین معامله کنید. کیف پول انجین دارای صرافی داخلی است که شما می توانید از صرافی داخلی این ولت برای معامله برخی از رمز ارز ها استفاده کنید.

این کیف پول از ولت های سخت افزاری Ledger و همچنین trezor نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید در صورت تمایل به جای نرم افزار های رسمی ولت های فوق از این ولت استفاده کنید.

در صورت تمایل شما می توانید از کیف پول ENJIN در سیستم عامل های اندروید Android و ای او اس IOS استفاده کنید. متاسفانه این ولت هیچ نسخه ای متناسب با سیستم عامل های دسکتاپی ندارد و شما نمی توانید آن را در سیستم عامل های دسکتاپی نصب کنید.

یکی از معایب بزرگ این ولت متاسفانه مسدود سازی ای پی کاربران ایرانی می باشد. اگر به سایت رسمی کیف پول انجین مراجعه کنید، می بینید که کاربران ایرانی نمی توانند با ای پی ایران وارد سایت شوند؛ اما این موضوع بر روی کارکرد کیف پول تأثیر ندارد و شما می توانید از کیف پول انجین استفاده کنید ولی باید ریسک انجام این کار را بپذیرید.

طبق اطلاعات موجود در سایت رسمی کیف پول انجین این ولت تا به حال بیش از ۲ میلیون بار نصب شده است. جز این موضوع، پلتفرم انجین دارای یک توکن اختصاصی با نام انحصاری ENJ می باشد. این توکن در حال حاضر در صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز زیادی لیست شده است. طبق داده های موجود، حجم معاملات این توکن در زمان نگارش این مقاله برابر با ۱۰ میلیون دلار می باشد. در صورتی که با این توکن آشنا نیستید می توانید به مقاله اختصاصی ارز ENJ چیست سایت زوم ارز مراجعه کنید. ما در مقاله فوق به صورت کامل این توکن را مورد بررسی قرار داده ایم.

یکی از سؤالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که امنیت کیف پول انجین به چه شکل است؟ آیا این ولت امنیت مناسبی دارد؟ طبق اطلاعات موجود و بررسی های انجام شده، تقریباً می توان به این ولت اعتماد کرد اما در هنگام استفاده از کیف پول انجین باید به موارد امنیتی مثل استفاده از گذرواژه های مناسب و همچنین حفاظت اطلاعات دقت کنید.

خوشبختانه کیف پول انجین از کاربران خود هیچ کارمزدی جز کارمزد شبکه دریافت نمی کند؛ یعنی شما برای نقل و انتقالات در این ولت نباید کارمزدی پرداخت کنید. در آخر باید اشاره کنیم که استفاده از کیف پول ENJIN کاملاً رایگان است و شما هیچ هزینه ای نباید برای دانلود و همچنین استفاده این کیف پول پرداخت کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری الفا ولت Alpha wallet:

    کیف پول نرم افزاری الفا ولت Alpha wallet
    کیف پول نرم افزاری الفا ولت Alpha wallet

AlphaWallet یکی از بهترین کیف پول های Web3 برای مدیریت توکن های شما است. اگر می خواهید توکن های خود را به بهترین نحوه مدیریت کنید، AlphaWallet بهترین گزینه برای شما است. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که این کیف پول یک ولت غیر حضانتی می باشد و شما می توانید مطمئن باشید که توکن هایتان همیشه ایمن هستند. جز موضوعات فوق، باید اشاره کنیم که این ولت منبع باز است و همه افراد می توانند به کد های این کیف پول دسترسی داشته باشند.

شما می‌توانید با استفاده از مرورگر web3 یا SmartTokens به Dapps (برنامه‌های غیرمتمرکز) دسترسی داشته و با آن ها تعامل داشته باشید. این کیف پول برای استفاده به هیچ عنوان نیاز به احراز هویت یا KYC ندارد و شما کاربران ایرانی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 این ولت بر روی سیستم عامل های اندروید Android و ای او اس IOS قابل نصب است و شما می توانید به راحتی بر روی سیستم عامل های فوق از این کیف پول استفاده کنید. در صورتی که قصد دانلود و استفاده از این ولت را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً به سراغ سایت رسمی کیف پول Alpha wallet بروید. از این طریق می توانید با اطمینان ولت فوق را دانلود و از آن استفاده کنید.

اگر در بازار کریپتو فعالیت کمی داشته باشید، ممکن است تا به حال نام این ولت را نشنیده باشید و به همین علت برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه می توانیم به کیف پول Alpha wallet اعتماد کنیم؟ برای اینکه بخواهید به یک کیف پول اعتماد کنید باید به مواردی مختلفی دقت نمایید. برخی از این موارد عبارت اند از: سابقه کیف پول، توسعه دهنده گان، شرکا، شرکت های مورد اعتماد و… . برای اینکه این مقاله طولانی نشود، در این بخش تنها ما به یکی از موارد اشاره خواهیم کرد.

 اگر به سایت رسمی این کیف پول مراجعه کنید، در همان صفحه ابتدایی می توانید با شرکت های مورد اعتماد کیف پول Alpha wallet آشنا شوید. طبق داده های موجود، شرکت کوین بیس، توسعه دهنده گان شبکه اتریوم، پلتفرم Celo به این ولت اعتماد دارند. اگر که شما از طرفداران شرکت های فوق هستید، می توانید در صورت تأیید باقی موارد به این ولت نیز اعتماد کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری ربی Rabby:

    کیف پول نرم افزاری ربی Rabby
    کیف پول نرم افزاری ربی Rabby

Rabby یک کیف پول رمزنگاری متن باز افزونه ای می باشد که از بلاکچین های مختلفی پشتیبانی می کند. این ولت توسط تیم DeBank ساخته و نگهداری می شود. کیف پول ربی به نوعی رقیب سرسخت کیف پول متامسک نیز به حساب می آید. در صورتی که تمایل به استفاده از کیف پول متامسک را ندارید، می توانید به راحتی از این ولت استفاده کنید چراکه در تمامی پلتفرم ها شما می توانید به جای متامسک از کیف پول ربی استفاده نمایید.

یکی از مزایا مهم و معروف کیف پول ربی نسبت به کیف پول متامسک این است که شما در این ولت دیگر به این نیاز ندارید که شبکه مورد نظر خود را در هنگام استفاده از یک پلتفرم انتخاب کنید چراکه این ولت به صورت اتوماتیک آن شبکه را شناسایی می کند. در حال حاضر کیف پول Rabby از شبکه هایی همانند Ethereum، Polygon، Fantom، Harmony، Celo و… پشتیبانی می کند.

کیف پول ربی یک ولت متن باز است و شما می توانید با مراجعه به سایت Github کد های این توکن را مشاهده و بر روی آن ها در صورت تمایل تغییراتی اعمال کنید. همچنین کیف پول ربی در حال حاضر تنها بر روی مرورگر هایی مثل کروم و بریو در دسترس است و شما می توانید به راحتی افزونه این ولت را بر روی مرورگر های فوق نصب کنید. طبق اطلاعیه های سایت رسمی در آینده نسخه موزیلا این ولت نیز اضافه خواهد شد.

اگر بخواهیم به دیگر مزایای این ولت اشاره کنیم، باید به بخش امنیت آن برویم. در بخش امنیت این ولت سیستمی قرار داده شده است که ریسک انجام معامله را طبق قوانین از پیش مشخص شده به شما اعلام می کند و شما می توانید نسبت به آن ریسک معامله خود را انجام دهید.

در صورتی که قصد دارید تا بیشتر با کیف پول Rabby آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً به سراغ مقاله اختصاصی این ولت در سایت زوم ارز بروید. در مقاله فوق به صورت کامل و جامع و حتی تصویری طریقه کار با کیف پول ربی را به شما آموزش داده ایم.


سخن آخر درباره بهترین کیف پول های nft

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، ما سعی داشتیم تا بهترین کیف پول های موجود برای استفاده در صنعت NFT را به شما عزیزان معرفی کنیم. شما می توانید هر یک از ولت های فوق را انتخاب و سپس از آن استفاده نمایید. در هنگام ولت بسیار دقت کنید چراکه اگر در انتخاب ولت اشتباهی رخ دهد ممکن است سرمایه تان را از دست دهید.

در صورتی که در هنگام انتخاب کیف پول NFT به مواردی که کمی پیش‌تر گفتیم دقت کنید، می توانید به راحتی بدون هر گونه اشتباهی بهترین کیف پول را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که من باب این موضوع برایتان سؤالی ایجاد شد، می توانید سؤال خود را در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

ممنون از اینکه تا پایان “بهترین کیف پول های nft” همراه ما بودید.

 

منبع : زوم ارز


بیشتر بخوانید:

از اخبار روز اطلاع داری؟
از اخبار روز اطلاع داری؟

آخرین اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

[vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”6″ item=”55693″ grid_id=”vc_gid:1645702444863-21150734-cadd-6″ taxonomies=”663″][/vc_column]

تیم محتوا
تیم محتوا
من سید مهدی هستم تولید کننده محتوا سایت زوم ارز. دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد گرایش نرم افزار می باشم و همچنین سابقه ی سه سال فعالیت در حوزه ی ارز های دیجیتال و 5 سال نیز تولید کننده محتوا را در کارنامه خود دارم. بنده علاقه مند به دنیای کریپتو و همچنین تکنولوژی هستم و همچنین به آینده ی ارز های دیجیتال بسیار خوشبین نیز هستم و بر این باورام که صنعت بلاکچین در ایران آینده ای بسیار درخشانی خواهد داشت.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات خود را ثبت نمایید
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهران
مهران
6 ماه قبل

سلام مگه متامسک ما ایرانی ها رو تحریم نکرده ؟

یاسر
یاسر
1 سال قبل

در کدام کیف پول می تونم با nft وام بگیرم

مسعود
مسعود
1 سال قبل

در کیف پول می توانم با استیک nft سود کسب کنم

شهناز
شهناز
1 سال قبل

ممنون از محتوای خب شما

جواد
جواد
1 سال قبل

عالی بود

رسول
رسول
1 سال قبل

ممنون

ماریا
ماریا
1 سال قبل

ممنون

رامتین
رامتین
1 سال قبل

ایا کیف پول کوینومی هم برای نگهداری nft خوبه

خدیجه
خدیجه
1 سال قبل

در تراست ولت می تونم همه جور nft نگهداری کنم

سهند
سهند
1 سال قبل

پیشنهاد شما کدام کیف پوله برای nft

آخرین مقالات منتشر شده